Onko mielipiteitä tai kokemusta kumpaa tuonne kannattaisi laittaa?

Kärkkäisellä näyttäisi olevan molempia verkkokaupassaan:HanaAna kirjoitti:Permatexin Ultra Blackia ja Ultra Greytä olen käyttänyt menestyksellä. Näköjään Motonet ei tunnista enää kumpaakaan... Tosin sieltä löytyi Permatexin esittely-video jossa molemmat löytyi...?
Odotan myös kommentteja RightStuffista. Näyttäs olevan ainakin tuplahintaistaMotonet vaihtanut parempikatteiseen tuotteeseen?
Mitä ne ihan tarkasti lupailevat? Ainakin joku lupailee olevansa pullahtamaton, mutta tarkoittaa vertailuna tavalliseen erillisen tiivisteen ominaisuutta että tiiviste luiskahtaa välistä pois, Tuskin pursuamattomuutta saavuttaa kuin oikealla määrällä ja työtavoilla?hogander kirjoitti:... Itse olen kallistunut tuon Permatexin suuntaan. Syystä, että se lupaa olla pursuamaton.
...
Hyvä tietää! No ei näköjään kilohinnassa, mutta tuota kuluu niin vähän että helposti isompi setti menee vanhaksi. Ja on tosiaan väärä paikka säästää, varsinkin kun on kyse parista eurosta.Kärkkäisellä näyttäisi olevan molempia verkkokaupassaan:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa" onclick="window.open(this.href);return false; ... s=377_1_16
Ei ihan noin iso ero litrahinnassa. Eikä sinänsä kyllä tarvitse ainakaan tässä säästää...
Muistelen että Kawasakissa suositeltiin käytettäväksi myös kierrelukitteena joissain irti tärisevissä pulteissa (Kawabond tiivistetuubi, tosin ei lujaa lukitusta vaativissa moottorin pulteissa).ealab kirjoitti:Nuohan toimivat liimoinakin. Xantian toosan peltipääty irtosi vasta, kun reunajäykiste alkoi muuttaa muotoansa. Sama vissiin ö-pohjassakin....
Varmaan oot päätynyt hyvään ratkaisuun...hogander kirjoitti:Päädyin viimein ostamaan tähän tarkoitukseen Permatexin Aviation Form-A-Gasket 3 purkin. Tätä olivat menestyksekkäästi käyttäneet kuplan koneissa lohkojen välissä.

Olet ihan oikeassa. Öljy kulkee noiden ylempien isojen pultien ympäri. Noihin isoihin pultteihin tulee huppumutterit ja kupariprikat. Nuo kaiketi on tarkoitettu tiivistämään nuo pultinreiät. Eli nuo kaiketi voisi jättää ainakin laakerin vierestä ilman tuota tiivistettä.olli__o kirjoitti:Mutta eikös esimerkiksi nuo toiset laakerien isot pultit ole ihan keskellä öljykanavaa, eli siihen on koneistettu laajennus jossa öljy kulkee pulttia vasten? Vai onko se joku ohjuriholkin reikä ja minä tulkitsen kuvaa ihan väärin. (mutta joskus esimerkiksi väljät kansipultin reiät toimivat öljykanavinakin)
Todella hyvä vinkki, kiitoksia. Jostain syystä ei ole tullut tuo vastaan.IJN kirjoitti:Tehtaan manuaaleja geesuun tuolla: http://citroen.cappyfabrics.com/GSA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GSA manuals Part3 sisältää moottorin kasaukset.
Lohkojen väliin neuvotaan tiivisteeksi Loctite Formetanch, lie poistunut kaikista kaupoista jo kauan sitten.
Loctiten tuoteluettelon mukaan korvaava tuote olisi Loctite 577.IJN kirjoitti:Lohkojen väliin neuvotaan tiivisteeksi Loctite Formetanch, lie poistunut kaikista kaupoista jo kauan sitten.
Tämä meni kasaan tuolla Permatex Aviation Form A Gasket 3:lla. Laitoin ainetta kyllä molemmin puolin. Aika vähän sitä tuli pihalle sieltä välistä. Yhdestä kohtaa tuli vähän pihalle ja valui hieman. Oli kumminkin aika juoksevaa kamaa, joten pensselillä laittaen tuota ei kovin paksua kerrosta oikein saa laitettuakaan. Ainakin tekeminen tuolla aineella oli ihan helppo ja mukava homma. Ei kiirettä ja annostelu pensselin kanssa menee aika itsestään. Paikatkin pysyi ihan siistinä...Akaile kirjoitti:Toiseen lohkopuolikkaaseen laitetaan tiivisteliimaa vain sen verran, että siinä näkyy juuri ja juuri sormenjälki. Tämän jälkeen puolikkaat yhteen ja kirraus. Näkyy kun välistä tulee tasainen viiva, jota ei voi varsinaiseksi paloksi edes sanoa. Näin on tehty 2cv:n koneita vuosikymmeniä ja tuo geesun lohko on niin lähellä rakenteellisesti, että samaa voin jopa suositella. Itse käytän Hylomaria, koska sen ei pitäisi kovettua ja se kestää kemikaaleja.