Xari kirjoitti:Enään ei voi matkahuoltoa käyttää, se kun on 20 miljoonaa maksaneen 5 bussin katoksen vieressä jota matkakeskukseksi kutsutaan ja jossa on 3 parkkipaikka asiakkaille sen miljoonia maksaneen robottiparkin vieressä jota yritetään kolmatta vuotta saada toimintakuntoon.
Mä en ole edes ainoa joka asiaa ihmettelee.......
Olen myös ihmetellyt että kuuluuko matkakeskuksen määritelmään että sinne ei oikein pääse yksityisautolla.
Olen joskus kaupungilla kävellessäni ihmetellyt mitä kunkin ajan kaupunkisuunnittelijat ajattelevat ja mistä ja minkälaisen vision ovat saaneet tulevaisuudesta, tällä hetkellä eletään kaupungeissa, joissa monet rakenteet ja talot on suunniteltu ennen autoja, isoissa kaupungeissa on ehkä jo nähty yksityisautojen huippu, mutta Suomessa ei ole kuin oikeastaan yksi kaupunki, jossa uskoisin autoilun kasvun edes tasaantuvan lähiaikoina. Entäs jos tulevaisuudessa (50 vuoden päästä) kaupunkien sisäisissä keskimatkan liikkumisissa pääkuljetuskapine ihmisille kaupungeissa onkin joku autonominen tuktuk-tyyppinen sähkökäpistin, joka kykenee liittymään liikennevirrassa ryppäiksi "bussi" ja erkanemaan taas haluttuun kohteeseen?
Toisaalta jos katsoo -70 luvulta tähän päivään, niin perustoiminnoiltaan yksityisauto, bussi ja kuorma-auto (metrot, raitsikat, junat, lentokoneet, pyörät, mopot, MP:t, veneet, lautat, laivat...) ovat melko samanlaisia kuin silloinkin, paljon toki teknisesti kehittyneet, mutta liikkumisen tarpeita toteuttavat melko samalla tavalla kuin ennenkin, ovat vaan kehittymisen ohella myös yleistyneet paljon ja elintaso vaikuttaa miten käytetään.