C5II takajarrupalat.

Vika vai ominaisuus?
ealab

C5II takajarrupalat.

Viesti Kirjoittaja ealab »

Uusissa paloissa on peltilirpake puoleenväliin palaa. Ohjeista ei löytynyt, sitä, miten päin nuo palat pitäisi laittaa. Löytyisikö tietoa? Vasen satula oli melko karppaantunut, 2mm kerros kynkän pinnassa, piti hakata pois. Onneksi löytyi vielä "neitseellistä" pintaa, joka kelpasi. Uudet pultit tietenkin. Laitoin tällä kerralla moottoritiivisteliimaa väliin.
Kaapelimies

Re: C5II takajarrupalat.

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

Ei ole väliä, nehän on kitinänpoistoa varten. Tai en itse ainakaan ole huomannut mitään eroa kun olen vaan heittänyt paikalleen :lol: . Samanlaisiahan saa beksiin ja xantiaankin jos semmoset sattuu tulemaan.
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
ealab

Viesti Kirjoittaja ealab »

Ajattelin olevan sama tarkoitus, kuin palojen yhden reunan viiste, Joissakin automerkeissä/paloissa. Sitten kinataan siitä, tuleeko viiste otto- tai jättöpuolelle... :)
INikki

Viesti Kirjoittaja INikki »

Joissain paloissa nuo lirpakkeet oli pistehitsattuna runkoon. Jokainen samalle puolelle. Eli olisiko tarkoitus että niiden on tarkoitus kääntää paloja hieman vinoon jarrulevyn linjasta.
Mustis

Viesti Kirjoittaja Mustis »

Omassa oli muistaakseni alapuolella.
IJN

Viesti Kirjoittaja IJN »

Mustis kirjoitti:Omassa oli muistaakseni alapuolella.
Samoin täällä, eli jättöpuolella, ja olivat luullakseni ensiasennusosat. Brembon palasarjassa puolestaan on joka palan selässä kiinteät lipareet, kaikissa paloissa samoin päin. Satulaan asennettuna kun palat ovat toisiaan vasten, joutuvat lipareet vasemmalla ja oikealla eri puolille. Olen ymmärtänyt että tämä ei olisi tarkoitus, vaan lipareet asennetaan jättöpuolelle tasaamaan kulumista koska ottopuolella pala ”haukkaa” muutenkin levyyn kitkavoimien pyrkiessä kääntämään sitä.
Vastaa Viestiin