Onnea voittajille.

Jep. Itse pääsin Peugeot 108:lla ajotietokoneen mukaan jopa 5.6 litran bensankulutukseen satasella. 308 vei dieseliä vain 0,6 litraa vähemmän, oli tietysti pikkusen isompi mut...Huikko kirjoitti: Tuommoinen 6 litraa sataselle vievä bensa-auto tuntuu nyt mieltä lämmittävän järkevältä omistaa.
Äläs nyt..Ei kansalaisaloitteita pidä väheksyä..Jos saataisiin jollain tavoin esitettyä että käyttövoimavero syrjii sukupuolivähemmistöjen avioliitto-oikeutta,olisi vero poistettu ensi viikolla..Huikko kirjoitti:Turhaa hommaa. Ei tule mitään tapahtumaan.
Eiköhän palstalle mahdu sekä dieselin, että bensan polttajat. Minulla ei ole suuria tunteita suuntaan tahi toiseen. Tämänhetkinen auto on itselleni ensimmäinen dieselkoneinen ja valinta oli lähes täysin fiilispohjalta tehty; tuo V6 HDi vaan tuntui niin kivalta C5:n nokalla. Nykyisillä dieselin hinnoilla ja omilla ajoilla (n. 15 tkm/v) polttoainekulut+käyttövoimavero taitavat olla jo kalliimmat kuin edellisellä C4 2.0 bensalla ajelu. Harmittaako? En osaa sanoa... ei?Gonzales kirjoitti:Onko patonkikansa jaettu lopullisesti kahtia?Ensin rautajouset vs jouset. Nyt bensa vs diesel.
Voimmeko enää jatkaa yhteisellä palstalla?
Citroen antoi potkut Kris Meekelle.
Oliko puretech moottoreiden imusarjaongelmat viimeinen pisara? Kuka murhasi Spede Pasasen?
Tai siis näköjään minulla on tunteita johonkin suuntaanace kirjoitti:...Minulla ei ole suuria tunteita suuntaan tahi toiseen... valinta oli lähes täysin fiilispohjalta tehty...
Analyysi: Tajuavatko dieselveron poistamista vaativat, että verosta luopuminen nostaisi dieselin litrahintaa 26 senttiä?
Omalla kohdalla tuo tarkoittaisi n. 150 euron vuotuista säästöä johtuen lähinnä siitä, että tuon C5:n käyttövoimavero on varsin suuri. Pikkudieselin omistaja varmasti maksaa mielummin sen pienen käyttövoimaveron ja tankkaa dieseliä ilman kuviteltua 26 sentin korotusta.Jr- kirjoitti:Ihan hyvä aloite hei![]()
https://yle.fi/uutiset/3-10505485" onclick="window.open(this.href);return false;
Analyysi: Tajuavatko dieselveron poistamista vaativat, että verosta luopuminen nostaisi dieselin litrahintaa 26 senttiä?
Totta kai. Näinhän sen pitäisi olla. Ja vaikka sekä dieseliin että bensaan vielä parikymmentä senttiä lisää ja koko ajoneuvovero kerralla pois.Jr- kirjoitti:Ihan hyvä aloite hei![]()
https://yle.fi/uutiset/3-10505485" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitäs sitten kun tuo ohjaa autoilijat pelastamaan maailmaa sähköautoilla ja valtiolla ei ole mitä verottaa?Gonzales kirjoitti:Totta kai. Näinhän sen pitäisi olla. Ja vaikka sekä dieseliin että bensaan vielä parikymmentä senttiä lisää ja koko ajoneuvovero kerralla pois.Jr- kirjoitti:Ihan hyvä aloite hei![]()
Älä huoli, kyllä siihenkin keinot keksitään. Tuskin kuitenkaan sellaista ratkaisua ettäkö se kaikille sellaisenaan kelpaisi...Teuski kirjoitti:Totta kai. Näinhän sen pitäisi olla. Ja vaikka sekä dieseliin että bensaan vielä parikymmentä senttiä lisää ja koko ajoneuvovero kerralla pois.Gonzales kirjoitti:Analyysi: Tajuavatko dieselveron poistamista vaativat, että verosta luopuminen nostaisi dieselin litrahintaa 26 senttiä?
Mitäs sitten kun tuo ohjaa autoilijat pelastamaan maailmaa sähköautoilla ja valtiolla ei ole mitä verottaa?![]()
Näyttää teilläpäin kalliilta nuo polttonesteet. Täällä 1,549€/litra tuo tiisseli, aika merkittävästi alle 4,889 hinnan.jasu kirjoitti:Ei näemmä tänne asti ole nykyinen kehitys vielä saapunut. Juuri kurkistin mitä paikallinen (ainoa, toinen on ysitien toisella puolella) tankkauspiste tarjoilisi. 95E10 5,889€, 98E5 6,489€ ja diesel 4,889€...
.
Mitähän mä oon sekoillu noiden numeroiden kanssa..?XM-Hannu kirjoitti:Näyttää teilläpäin kalliilta nuo polttonesteet. Täällä 1,549€/litra tuo tiisseli, aika merkittävästi alle 4,889 hinnan.jasu kirjoitti:Ei näemmä tänne asti ole nykyinen kehitys vielä saapunut. Juuri kurkistin mitä paikallinen (ainoa, toinen on ysitien toisella puolella) tankkauspiste tarjoilisi. 95E10 5,889€, 98E5 6,489€ ja diesel 4,889€...
.
Vai jäikö minultajotain ymmärtämättä...