Lintubongareita-löytyykö?

Ajatusten virtaa
C4_robotti

Lintubongareita-löytyykö?

Viesti Kirjoittaja C4_robotti »

Oli päivällä pihassa hassun näköinen lintu. Lintukirjasta kun kuvaa verrattiin, niin lopputulos oli: harjalintu. Onko tuo kuinka harvinainen? Kameraa en ehtinyt hakemaan, kun tirppa oli jo lähtenyt...
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
xs2jammu
Viesti:

Re: Lintubongareita-löytyykö?

Viesti Kirjoittaja xs2jammu »

Kyllä niitä silloin tällöin esiintyy , mutta mikään yleinen se ole. Näin syksyisin muuttoaikaan niitä voi hyvinkin hyvällä tuurilla nähdä.
Oli siis tällainen ? https://fi.wikipedia.org/wiki/Harjalintu
Viimeisen viikon aikana on kirjattu havaintoja esimerkiksi Pellosta, Suomussalmelta ja Salosta ainakin.
biätare

Viesti Kirjoittaja biätare »

Harjalintu on harvalukuinen vierailija joka vuosi maassamme. Itse olen harrastanut lintuja aktiivisesti vuodesta 1972. Olen nähnyt harjalinnun Suomessa 3 kertaa spontaanisti (en harrasta bongausta= mennään katsomaan varta vasten jotain harvinaista lintua, jonka joku on löytänyt).
C4_robotti

Viesti Kirjoittaja C4_robotti »

Kyllä se oli tuon kuvan näköinen. Erikoinen, ennennäkemätön lintu erottui pihan "tavallisista" linnuista helposti.
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Vastaa Viestiin