Hyvää iltaa. Koko päivä vietetty hallilla, ja juuri vasta saavuttu kotiin. Kuvattukin on matkalla, ja ajattelin että teen kunnon postauksen päivän touhuiluista kun pääsen kotiin koneen ääreen.
Ensimmäiseksi: ISO kiitos kaikille, jotka ovat viitsineet auttaa kommentein ja kuvin. Tässä itsekin kokoajan matkan varrella oppien on apu ja vinkit erittäin tervetulleita. Vanhojen Sitikoiden kanssa ei ole tullut ihan liikaa pelattua, joten näiden tekniikka jokseenkin eroaa 2010-luvun Bemareista, joista enemmän kokemusta on kerinnyt kertyä...
Koitan vastailla mahdollisimman kronologisesti:
jptcool: Olisi todella hienoa, jos viitsisit lainata korvaketta malliksi. Nuo omat kun ovat jo sen verran kerinneet reissusa rähjääntyä, että olisi näppärä ehjästä tehdä vastaavanlaiset. Voidaan jatkaa vaikka YV:llä.
kokemjne: En tokikaan. Nuo pohjaanlyöntikumitkin ovat muuten ok ja ehjät, mutta se tatti jolla kiinnittyy akseliin on päässyt menemään kummaltakin puolelta poikki juurikin alapuolelta. Yläkumit ok. Voisi ehkä jonkinlaisen virityksen keksiä että pysyvät tilassaan, jos uusien hankkiminen osoittautuu kovin haastavaksi..?
kokemjne sekä muut: Elikkä tuossa yhdessä kuvassani, jossa näkyy akku ylhäältäpäin kuvattuna, lähtee akun + navasta liitin, joka on teipattu mustalla sähköteipillä ja kun tarkkaan katsoo niin huomaa että se jatkuu punaisena, paksuna sähköjohtona. Tämä johto menee suoraan laturille. Käytin laturia irti ja laitoin laturin herätteen (jossa oli paikka abikoliittimelle, merkittynä D+) toiseen kyseisen 2-napaisen liittimen navoista. Nyt auto ainakin lataa, mutta latauksen merkkivalo ei toimi vieläkään oikealla tavalla. Teidän antamien ohjeiden perusteella tämänkin asian kuntoon saattaminen toki helpottuu (eli kiitos myöskin olli__o, vinkit tulevat käyttöön)!
kokemjne: Meikäläinen on auto- ja konemaalaamossa töissä, eli maalaamon tiloissa tulee korjailtua autoa. Kouluunkin haetaan paraikaa..
kaseva: On minulla kirjallisuutta, eli tuo Haynesin manuaali ja vieläpä jopa auton alkuperäinen käyttöohjekirjakin! Ongelmana esimerkiksi näiden sähkövikojen kanssa onkin se, että nämä sähköt eivät ole olleet ikinä mitään vahvinta alaani. Perusteet on kyllä hallussa, mutta siihen se jääkin. Lisähaasteen hommaan tuo se, kun osa akun alueen liittimistä sekä niiden värikkäistä kuorista on turmeltunut matkan varrella. On siis hyvin vaikea tietää, montako liitintä puuttuu, mitkä kuuluisivat mihinkin jne. Toki olen myös tutkinut muihin asioihin liittyen Haynesin manuaalia, ja olen sieltä saanutkin hyödyllistä tietoa useammastakin eri asiasta. Eli kiitos avokätisestä tarjouksesta, mutta manuaali löytyy jo ennestään
Wesa: Erittäin hyviä kuvia ja juuri sellaisia joita tarvitsisin kovasti, mutta kuvien laatu menee niin surkeaksi että ei oikein ota selvää mikä menee mihinkäkin. Olisiko kys. kuvia mahdollista lähettää minulle vaihtoehtoisia reittejä? Voidaan jatkaa vaikka YV:llä
koke: Kiitos. Nämäkin ohjeet menevät käyttöön. Pääsiäisen aikana vietetään aikaa kuitenkin CX:n kimpussa.
Kirjoittelen seuraavaan postaukseen vielä kunnon updaten päivän touhuista.