...
r_a_n_u: Kysymykseesi en osaa vastata, mutta käänsin kuvat. Klikkaamalla kuvaa se suurenee alkuperäiseen kokoon.
...
Monilla kaatopaikoilla on aika kummalliset aukioloajat. Jospa portti on ollut kiinni, kun ei ole netistä tullut katsottua aikoja.Säxä77 kirjoitti:Miksi kaatopaikkojen lähimetsästä löytyy romua ja roskia? Osan niistä (mm. kodinkoneet, metallijätteet ja ongelmajätteet) olisi saanut viedä kaatopaikalle ilmaiseksi, ja paljon helpommalla kuin sinne ryteikköön? Jos niitä ei halunnut hävittää asianmukaisesti, miksi viedä ne melkein kaatopaikalle kun joutometsää on lähempänäkin? Jännittääkö se kaatiksella käyminen jotakuta, että sisu menee kaulaan kun sen portti häämöttää? Vai luullaanko että kaatopaikan henkilökunta noin viran puolesta siivoaa myös lähiympäristön? Logiikka ei aukea minulle ollenkaan.
Aakku kirjoitti:Mää oon ihmetellyt, kun ammattisähkäri on tehnyt asennuksia, niin sitten seuraava haukkuu sen asennukset. Nyt tuli yhden asennuksen takia kolmas sähkäri, joka haukkui sen toisenkin asennukset.
Itse en ole alan asiantuntija, mutta välillä ihmetyttää tämä sähkäreiden ylivertaisuus.

XM-Hannu kirjoitti:Ihmettelen sanaa "alupellit". Mistä te sellaisia saatte, kun ei niitä missään uutena myydä. Minulle peltivanteet ovat teräsvanteita. Aluvanteet taas ovat valettuja, eivät tasapaksusta levystä valmistettuja peltivanteita. Minulle ainakin muotoonvalettu alumiini on aivan eri asia, kuin alupelti.
Ehkä se on vaan vakiintunut nimitys länsiosissa maata... vai onko minulla aukkoja tiedoissa?
Tässä yksi "alupelti", eikös tuo ole selkeästi teräsvanne?
Vanhoissa taloissa tapaa näitä ihmeellisyyksiä. Tiedä sitten, eivätkö jotkut jaksa vain välittää tämmöisten mitättömien pikkusähköjen kohdalla, vaikka niilläkin saa helposti poltettua koko talon tai tapettua jonkun.jean-michel kirjoitti:Aika jännä kytkentä. Näin sähkötöitä tehneenä ja aavistuksen kouluttautuneenakin hämmästyttää tuo ennakkoluulottomuus ja luovuus.
Mutta valitettavasti ei enää X7:ssa.eskere kirjoitti:Niitä alumiinipellistä valmistettuja vanteita taisi olla ainakin C5:ssa

Teuski kirjoitti:Opelilla ainakin H-mallin Astrassa on myös vähän erikoisemmat peltivanteet, 5-puolaiset. Orkkispölykapseli peittää vanteen ja menee puolien sivuille, näyttää ihan aluvanteelta kun pölärin takaa ei näy lainkaan itse vannetta.