Auto on Xantia 1,8-16V -00 LFY.
Elintenluovuttaja vuotta vanhempi samalla tekniikalla
Thanks, boxi on nyt kädessäTeuski kirjoitti:ECU, CPH-boksi hanskalokeron takaa ja avaimen siru.
https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=45724
No ainakin vanhemmissa on näppäimistö,eikä sirua..Sitruunaseppä kirjoitti:Tähän saumaan haluaisin sanoa; mulla on kaikki sitikat olleet vanhempaa mallia ja niissä ei ole muuta ECU:n vaihdossa, kuin että ECU on samanlainen pistokkeeltaan (esim. BOSCH, Magneti Marelli).
Onko tuo 2000 -vuosi jokin ajankohta, jolloin ECU:ja ei enää voikaan vaihdella ilman CPH:ta ja sirua? Tai siis, jos on siru, tietenkin se juttelee myös ECU:n kanssa?
Pelkkä Ecun vaihto ei riitä, virrat päälle laitettaessa palaa heti vikavalo eikä moottori herää eloon. Palikat on irti vanhasta, vielä pitäis jumpata ne paikoilleen tuohon toiseen ja katsoa muuttuuko käytösSitruunaseppä kirjoitti:Tähän saumaan haluaisin sanoa; mulla on kaikki sitikat olleet vanhempaa mallia ja niissä ei ole muuta ECU:n vaihdossa, kuin että ECU on samanlainen pistokkeeltaan (esim. BOSCH, Magneti Marelli).
Onko tuo 2000 -vuosi jokin ajankohta, jolloin ECU:ja ei enää voikaan vaihdella ilman CPH:ta ja sirua? Tai siis, jos on siru, tietenkin se juttelee myös ECU:n kanssa?
Tuohan olisi aika näppärää! Ei tarttisi liimailla toista avainta lukon kylkeen!mikaeli kirjoitti:Tuo samanlainen pistokehan ei sitten kerro mitään muuta ecun sopivuudesta kuin että pistoke sopii. Esim bx löytyy magneti marellia g4 ja g5, molemmissa sama liitin mutta pinnijärjestys ja vaikkapa tyhjäkäyntisäätimen tyyppi eri. Mulle tuli keväällä yksi sähkövikainen bx ja aika kauan kesti löytää vika, kun joku mestari oli pistäny väärän boksin siihen. Uusi otettiin Zx:stä, korjasin pari johtoa ja taas pelittää.
En ehtiny vielä käyä tutkimassa, mutta saisikos uudemman kuntoon helpoiten vaihtamalla siihen vanhan mallisen ecun ilman ajonestoa? Ainakin joissain autoissa on toiminut. Pitää illalla koittaa. Mulla on se vanhan mallin 1.8 16v ecu ylimääräsenä...
Sisätilan flekti? Mielestäni toimii tai tarkemmin sanottuna flekti ei ole kiinnittänyt huomiota.Teuski kirjoitti:Map-anturi vaihtoon. On hankalasti imusarjan alla.
Ilmastoinnin vaikutuksesta tuli mieleen, että toimiihan flekti oikein?
Juu pultilla on kiinni. Mutta pääseekö siihen käsiksi ilman että purkaa imusarjan pois?Teuski kirjoitti:Muistaakseni map on ruuvilla kiinni.
Siis jäähdyttäjän puhallin. Ilmastointi kytkee sen päälle. On tullut vastaan kierrodten heittelyitä jos se ei toimi. Mutta jos ilmastointibpuhaltaa kylmää hyvin niin kaipa se toimii...
Moottori käy tasaisesti tai ainakin tasaisemmin lämpimänä.Teuski kirjoitti:Mitäs niitä antureita vielä on vaihtamatta?
Imuilman lämpöanturi? Moottorin lämpö, mites mittaritieto?
Tasaantuuko tyhjäkäynti siis moottorin lämmettyä?
Bingo! Pistoke irti ja nyt käy niin nätisti että! Huomiseksi sain varattua Espoon ainoan(?) vapaan katsastusajanTeuski kirjoitti:Se huohottimen vekotin on lämmitysvastus, kokeilepas nypätä irti. Ovat aiheuttaneet kummia sähköhäiriöitä...