Tuo on se #uusivuodeksi-sopimus, eli että 12-60 kuukautta saa ajella samalla autolla ja sillä välillä sen saa antaa kuukauden varoajalla takaisin. 15tkm on perushinnan kilometrikatto ja 25tkm saa ajaa jos maksaa 50 euroa ekstraa per kk. Omat kulut on karvan yli 400 euroa kuukaudessa, kahdet renkaat kuuluu ja latausjohdot. Vakuutukset ja käyttömaksu päälle, yksi huolto pitää ilmeisesti teettää vuodessa. Johonkin tuohon on leivottu arvonmenetys 36 tonnin autolle. Loppujen lopuksi kyse on vain siitä mitä maksaa käydä töissä 74 kilometrin päässä muutamana päivänä viikossa.pvalila kirjoitti:Mä olen niin vanhanaikainen ihminen, että edelleen kuvittelen, että auton hinta romahtaa kaupan ovella. Onko uskomukseni vanhentunut, onko nykyisin edullista ajella upouudella autolla ja silläkin vain pari vuotta?public kirjoitti:Mulla on nyt ajossa Autoverkkokaupasta hommattu Hyundain sähköauto. Toimii tosi hyvin ja vaikuttaa järkevältä diililtä. Takuuta on 5v ja akkutakuuta 8v. Ajelen tällä varmaan pari vuotta ja vaihdan sitten seuraavaan samanlaiseen. Polttoainehinnat on just nyt sen verran karmeat etten mielellään tankkaisi kuin harrasteautoja, ja kohtahan ne onkin taas kaikki talveksi pois ajosta.
Ihan fiksut ihmiset noita uusia autoja ostavat, siksi olen valmis kyseenalaistamaan oman asenteeni.
Liisareiden uskon myös olevan kalliita, mutta siinäkin saatan olla väärässä.
Vertailukohtana on se rapiat kymmenenvuotias C5 ja lisäpelkona se, etteivät nämä uudet sähkövehkeet välttämättä ole maantiellä yhtä hiljaisia ja mukavia.
En liisaisi mitään mikä tarvitsisi jotain polttoainetta tankkiin, enkä ostaisi uutta sähköautoa omaksi. Vaihtoehdoksi on ajella leasing-sähkärillä joka ei tosiaan ole niin hiljainen kuin toivoisin, mutta onneksi melkein ilmainen latailla.