Teuski kirjoitti:
No en ainakaan niin, että olisi sanonut ettei koronapassia olisi kehitetty koronaa varten
Tämänhän voi tästä jokainen nyt itse katsoa ja tehdä omat johtopäätöksensä itse kunkin täyspäisyydestä.
Eikön Kiuru tuossa viittaa siihen, että omikronin takia kahden piikin koronapassi ei enää oikein toimi.
Tai eräällä tavalla se toimii edelleen: se saattaa edelleen motivoida jonkun hankkimaan edes sen ekan rokotuksen. Sekin riittää usein pelastamaan hengen.
Yhden jalkapalloilijan isä taipui hakemaan piikin, kun jalkapalloseura ei enää päästänyt miestä halliin seuraamaan harkkoja. Ei tuolla miehellä ollut kyse isosta vakaumuksesta suuntaan tai toiseen.
Pakkorokottamista vastaan olen yhdestä syystä: Suomi jätti sikainfluenssarokotteen sairastuttamat ihmiset pulaan. Heitä oli määrällisesti aika vähän ja tällä maalla olisi ollut varaa huolehtia heistä hyvin; aito halu ottaa vastuuta vain puuttui (ja yhä puuttuu).
Rokotepakko tuntuu oudolta maassa, joka ei ota raskaana olevia huumeäitejä pakkohoitoon vaan antaa näiden rauhassa tuottaa aivovaurioita lapsilleen. Meillä on pakon kynnys yleensä korkea, mutta kun pakkoa käytetään, niin sitten sitä sovelletaan kyseenalaisiin tarkoituksiin.
- Tällä viittaan oppivelvollisuusiän nostamiseen. Hintalappu oli valtava eikä nyt ole enää valtion kassassa rahaa puuttua niihin syihin, miksi peruskoulu tuottaa syrjäytyneitä lapsia.