villej kirjoitti:Mulla 2007 Picasso eikä parkkitutkia.
Radioksi olen vaihtanut Pioneer MVH-S410BT radion jossa bluetoothilla puhelimesta musiikki ja puhelut.
Radio valikoitui ominaisuuksien lisäksi että sen sai toimimaan auton omilla rattinapeilla. (Autoleads)
Herätevirta radiolle löytyi sulakeboksilta.
Antenni tarvitsee virransyötön radiolta. (antenna adapter with phantom power)
Rattinapit ovat kyllä turhuuden turhuus, jos itse soittimen käyttö on loogista. Laite, joka sijaitsee alle puolen metrin päässä ei tarvitse kauko-ohjainta. Suurin ongelma rattinappeihin liittyen on se puhtaasti henkinen juttu, että auto tuntuu jotenkin rämältä, jos rattinapit eivät toimi.
Tuosta Pinohiirestä puuttuu tilaa vievä CD-mekanismi ja siksi siinä saattaisi olla normaalia jäpäkämpi pääteaste.
Epäilen tätä kuitenkin vahvasti.
Oikeasti tehokas pääteaste edellyttää hakkurivirtalähdettä, joka nostaa pääteaseteen käyttöjännitteen riittävän korkealle tasolle (vapauttaa 14,4 voltin rajoituksista). Luultavasti markkinoilla on joitakin soittimia, joiden sisällä on hakkurivirtalähde, mutta äärettömän harvinainen tuollainen ratkaisu taitaa edelleenkin olla.
Muistaakseni 80-luvulla tätä perusfysiikasta esiin nousevaa rajoitusta kierrettiin muuntajilla: äänihän on vaihtovirtasignaalia ja siksi sen jännitettä on mahdollista nostaa muuntajan avulla. Oikeasti tuo oli kurja kiertotie ja hakkurivirtalähteiden halpeneminen teki tuosta ratkaisusta lopun. Tämä on sitten vain muistelua, jos joku tietää paremmin, kertokoon.