Teuski kirjoitti:Kun päivän uutisotsikoita katselee, niin etäkoulun puolella näyttäisi olevan sitä esittävän STM:n lisäksi vain OAJ. Tokihan ammattiliitto omiensa etua yksin ajaa, mutta muualta tuntuu tulevan tiukkaa vastustusta.
Vedotaan mm. lasten etuun ja töistä poissaolojen vaikutuksiin esim. hoitoalalla.
Ylemmille luokille se etäkoulu varmaan toimii, siis ihan etäkoulun toiminnan kannalta, mutta epäilen että alemmilla menee sähläämiseksi...
Mua harmittaa yksi juttu.
Lähikoulun puolustajat sanovat, ettei omikronia voida millään suluilla pysäyttää.
Tässä he ovat täysin oikeassa, uskoisin. Jokainen meistä tulee sen sairastamaan, jossain vaiheessa.
Kaikki nämä puolustajat vaikenevat siitä, missä aikataulussa urakka on järkevää viedä läpi.
Mitä, jos tartunnat kasvavat massiivisiksi, sairaalat täyttyvät samaan aikaan kun hoitajat ja lääkärit ovat itsekin sairaina?
Miten romahtamaisillaan oleva sairaalasysteemi pystyy karsimaan potilasmassasta ne, joita hiipuvilla resursseilla autetaan?
Jo normiaikaa on se, että Peijaksessa saa jonottaa lääkäriin 6 - 8 tuntia. Mitä jos tuo aika viisinkertaistuu ja jonottajien määrä auloissa myös viisinkertaistuu? Ambulanssit jonottavat sairaalaan eivätkä voi lähteä hakemaan seuraavaa potilasta?
Ja kuten Jean-Michel sanoi, vastaava romahdus saattaa yltää logistiikkaan ja muihin yhteiskunnan elintärkeisiin toimintoihin.
En minä väitä, että noin käy. Mutta väitän, ettei tuollaista romahdusta ole riittävän hyvin suljettu pois.
Uskoisin, että yhteiskunnan huipulla on hiljaa laskettu niin, että tarvittaessa lääkärit, hoitajat ja rekkakuskit saavat luvan hyvinkin sairaana hoitaa työnsä. Tuosta vaihtoehdosta vain vaietaan visusti.
Vähän liikaan on keskitytty vain koulujen aukioloon. Jarruttamisessa on kyse kokonaisuudesta: jos laitetaan vaikka oikea maskipakko maahan, niin sitten on mahdollista antaa vaikka osan lapsista käydä koulua.
Virossa katselin, kuinka ihmiset tuhosivat maskipakolla saatavan hyödyn kulkemalla maski päässä, nenä paljaana.
Mun uskoni demokratiaan horjuu vähän. Miten demokratia voi toimia maissa, joissa hedonismi on pääuskonto?