Päävaraajapallo
Päävaraajapallo
Moi. Mistä tietää onko xantian päävaraajapallo vaihto kunnossa? Pumpun naksetta tai muuta en erota muulta moottorin ääneltä. Perän saa painettua käynnissä ollessa alas ja muutaman sekunnin kuluessa nousee ylös. Xantia 2.0 berline,1995 ei diravia
Re: Päävaraajapallo
Siitä varaajan naksumisesta. Kyllä sen erottaa, laita vaikka käsi pallon jalalle. Alle 30 sekunnin nakseväliä on perinteisesti pidetty vaihdon merkkinä...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Teuski kirjoitti:Siitä varaajan naksumisesta. Kyllä sen erottaa, laita vaikka käsi pallon jalalle. Alle 30 sekunnin nakseväliä on perinteisesti pidetty vaihdon merkkinä...
Tervehdys. Olen yrittänyt tunnustella ja kuunnella mutta en kyllä huomaa mitään.. just kävin taas tunnustelemassa
Missähän päin maata oleilet? Aika monella harrastajalla on pallopaineen mittauslaite. Niin myös minulla Kouvolassa.
Hämeenlinnassa.XM-Hannu kirjoitti:Missähän päin maata oleilet? Aika monella harrastajalla on pallopaineen mittauslaite. Niin myös minulla Kouvolassa.
Taitaa olla halvempaa ostaa uusi pallo, kuin ajaa Hml-Kla edestakaisin nykyisellä bensan hinnalla...
Joo niinhän se taitaa olla kun ei ole muuten mitään ajoa sinnepäin. Varmaan on kuulossa vikaa kun en mitään naksetta kuule...enkä tunneXM-Hannu kirjoitti:Taitaa olla halvempaa ostaa uusi pallo, kuin ajaa Hml-Kla edestakaisin nykyisellä bensan hinnalla...
Jos hydrauliikka on huippukunnossa niin nakseväli voi olla kymmeniä minuutteja. Tai näin ainakin isot pojat ovat kertoneet.Fuge kirjoitti:Joo niinhän se taitaa olla kun ei ole muuten mitään ajoa sinnepäin. Varmaan on kuulossa vikaa kun en mitään naksetta kuule...enkä tunneXM-Hannu kirjoitti:Taitaa olla halvempaa ostaa uusi pallo, kuin ajaa Hml-Kla edestakaisin nykyisellä bensan hinnalla...
-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
-97 Xantia V6 Automaatti
Pari kolme minuuttia olen sitä kuunnellut ja tunnustellut. Ei tuossa varmaan niin huippukunnossa ole.Akseli kirjoitti:Jos hydrauliikka on huippukunnossa niin nakseväli voi olla kymmeniä minuutteja. Tai näin ainakin isot pojat ovat kertoneet.Fuge kirjoitti:Joo niinhän se taitaa olla kun ei ole muuten mitään ajoa sinnepäin. Varmaan on kuulossa vikaa kun en mitään naksetta kuule...enkä tunneXM-Hannu kirjoitti:Taitaa olla halvempaa ostaa uusi pallo, kuin ajaa Hml-Kla edestakaisin nykyisellä bensan hinnalla...
Laske auto alas ja nosta takaisin ylös, kyllä pitäisi alkaa kuulumaan, pumpun naksauksen kyllä erottaa.Fuge kirjoitti:Pari kolme minuuttia olen sitä kuunnellut ja tunnustellut. Ei tuossa varmaan niin huippukunnossa ole.
Kunniajäsen
BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
-
jaakkovaakko
Jos ajelet tuolla Ojoisilla päin, voisin sitä kuunnella
Laitettu yvjaakkovaakko kirjoitti:Jos ajelet tuolla Ojoisilla päin, voisin sitä kuunnella
No nyt kuulin se nakseen. Väli vaan oli sen verran pidempi että en sen vuoksi sitä kuullut. N. 5 minuuttia on naksahdusten väli. Eli ilmeisesti vielä kohtuullisessa kunnossa?
5 minuuttia on mahtavan hyvä arvo.Fuge kirjoitti:No nyt kuulin se nakseen. Väli vaan oli sen verran pidempi että en sen vuoksi sitä kuullut. N. 5 minuuttia on naksahdusten väli. Eli ilmeisesti vielä kohtuullisessa kunnossa?
Nakseväliin vaikuttaa sekä varaajapallon kunto (kaasumäärä) että järjestelmän kaikki ohivuodot (osien kuluneisuus). Jos on liikaa ohivuotoja niin kunnollistakin palloa joutuu lataamaan tiuhempaan. Molemmat seikat ovat nyt kunnossa.