Olen samaa mieltä kannassasi, mutta paatuneinkin valehtelija puhuu joskus vahingossa ja tarkoittamattaan totta.XM-Hannu kirjoitti:pvalila kirjoitti: "... Mä mainitsin jo siitä, että Putin olisi valmis hyväksymään Ukrainan EU-jäsenyyden. Varsin yllättävä lausunto, koska sen perusteella näyttäisi siltä, että Putin olettaisi Ukrainan (oikeasti itsenäisen) valtion olevan jatkossakin olemassa. "
Minun näkökantani tuohon on samanlainen, kuin venäjän johtajien muihinkin lausuntoihin. Mihinkään lausuntoon ei voi luottaa. Ehkä se juontaa juurensa siitä, että ryssillä on aina useampia "totuuksia". Virallinen totuus on aina erilainen, kuin oikea totuus. Minä, (jos olisin poliitikko) en luottaisi yhteenkään neuvottelutulokseen, tai lausuntoon, niin kauan, kuin putleri tai kukaan kgb/fsb- taustainen on lähelläkään valtion johtopaikkoja.
putleri kiisti hyökkäävänsä ukrainaan vielä olympialaisten aikanakin, kiistää edelleenkin. Lavrovin työnkuva taas on valehdella julkisesti aina ja kaikkialla. Mitä siis länsimaissa voidaan päätellä siitä, jos putleri hyväksyy jotakin?
Freudilaiseksi lipsahdukseksi sitä kai sanotaan.
Eli on se ihan mahdollista, että Putin näkee tällä hetkellä realiteettina sen, ettei hän pysty täysin pyyhkimään kartalta Ukrainan itsenäistä valtiota ja sen kansaa. Yrityksen ja halun puutteesta ei ole kyse, voima ei vain juuri nyt riitä.