Ceevitosessa mulla oli sähkökäkkäri aikansa automaattitilassa ja sitten se hajosi. Tyyppivika, jarruista lähtevä vaijeri kulkee muovihahlon läpi, joka murtuu sitten aikanaan ja sähkökäkkä vetää itsensä liian syvälle ja rikkoutuu. Uusi robotti maksaa tonnin, käytetyn sain neljäsosalla tuosta hinnasta.HiTec kirjoitti:
Vaan entäs sähköinen käsijarru? Itse olen jo sen verran kaveri tuon kanssa etten enää mekaanista käkkää autooni halua lainkaan, sen verran monessa autossani tuo sähköinen on jo ollut. Tulee meinaan esim. liik.valoihinkin pysähtyessäni laitettua tuo käkkä aina päälle ja kun valot vaihtuu, auto vapauttaa käkän autom. ja matka jatkuu. Tästä on sekin hyöty ettei valoissa seistessä sokaista turhaan jarruvaloilla tillittämällä sitä takanani olijaa. Samaten sammutettaessa auto laittaa aina käkän itsekseen päälle, joka sekin on varsin mainio feature. No tänhän kaikki varmaan jo tiesikin, vaan tiesikö sitä että tuossa sähkökäkässä on myös ns. panic-jarru. Eli auton ollessa riittävän suurella nopeudella liikkeessä, sähkökäkän nyppäsy laukasee hätäjarrutuksen, jossa auto jarruttaa ABS-yksiköin joka nurkallaan täysillä maksimaalisen hidastuvuuden aikaansaadakseen.
Nyt käytän sähkökäkkäriä ainoastaan silloin, kun jätän auton laivan autokannelle. Autokannella automaattivaihteiston parking-asento ei riitä, se kun sallii auton kulkea pienen matkan edestakaisin. Automaatin kanssa ei tule edes hillholderia kaivattua, joten ihan hyvin olen ilman käkkäriä pärjännyt.
Takanaolija sokaistuu mun jarruvaloistani? Yritän kyllä olla liikenteessä kiltti muille, mutta tuosta sokaisusta en ole koskaan ymmärtänyt huonoa omatuntoa potea! Minä olen aina pitänyt siitä, että jarruvaloista selkeästi näkee, koska edelläoleva auto aikoo lähteä liikkeelle. Kivampi huomata jarruvaloista kuin siitä, että takanaolijat alkavat painaa torvea ajatuksiinsa unohtuneelle senioriautoilijalle...