Jos yksin matkaa, niin voihan sitä tarpeitaan tehdä siinä keskellä autonlattiaa. Mutta jos perhettä on mukana, niin kyllä se jotensakin on kivampi, jos jonkin sortin vessatila on käytössä.Aakku kirjoitti:Mitäs jos tekisi itselleen mieleisen.Xari kirjoitti:Saahan noita valmiiksi vessallisia autoja mut jos jostain 20v Jumpperista pyydetään 20t€ niin ei kiitos, riski saada joku kaikkien pommien äiti on liian iso, peltityöt moiseen on aivan jumalaton savotta, pitäisi pistää ihan kunnolla rahaa kiinni että saa kelvollisen, jälleenmyyntiarvohan noissa on tosin ainakin nyt varsin hyvä...
Ja irtopotta nurkassa EI ole vaihtoehto.
Mulla on nyt uudehkossa Peugeot Expertissä single varustus. Kaikki on räätälöity itselle parhaiten toimivaksi. Yksi punkka, keittiömoduuli, mikrouun, vedenkeitin ja jääkaappi. Tekniikkana tupla-akut, aurinkopaneeli ja diesel lämmitin. Seinät ja katto on eristetty. Pakuksi se muuttuu vartissa, kun moduulit poistaa. Matkakäyttöön saa puolessa tunnissa.
Noi myytävät ylihinnoitellut ulosvedettävät keittiömodulit ovat käyttökelvottomia, jos on hiukankin huonompi keli. Toki pieni kannettava kaasuliesi, puutarhapöytä ja tuoli pitää olla, mutta ne on vain hyviä kelejä varten.
Mitä tulee tuohon irtopottaan, niin kaikkihan ne sellaisia on. Isompiin autoihin on vain tehty seinät ympärille. Itse potta on kuitenkin irrotettava ja käytävä tyhjentämässä. Portapotta tyylinen on helpompi käsitellä ja pitää puhtaana.
Muutoin tuo Xarin linkkaama sisustuspaketti näyttää ihan näpsäkältä, varmaankin ihan edukas omassa sarjassaan. Minäkin olen ihmetellyt sitä, että kaikki uskovat retkeilevänsä lämpimässä ja sateettomassa ilmassa, jolloin esimerkiksi kokkaus ulkona on ihan ok vaihtoehto.
Pykälän jos siirtyy Berlingosta isompaan kokoluokkaan, niin sitten autossa on jo istumapaikat edessä kolmelle (esim. Scudo).