Sisempi murros jäi hölmöyttäni tutkimatta, vaikka akseli touhutessa kertaalleen "katkesi". Noissahan on sisämurroksessa nykyään 3 kuulalaakeria, ei onneksi enään neulalaakereita (irtoneuloin, olikohan BX:ssä). Noiden kuulalaakereiden ulkokehä on kahteen suuntaan pyöristetty, "kuin kottikärrinpyörä". Keskireikä suora lieriö.
Mutta, kysymys: Onko noiden laakereiden akselitapit tasapaksuisia, vai "tynnyrimäisiä"? Vai onko minun autoni vetarissa tapit vaan kuluneet niin paljon, että laakerit suorastaan hölskyvät tapeissaan? Laakerit itse "tuntuivat" olevan kunnossa, nyt harmittaa, etten tullut tarkistaneeksi niitä ajatuksen kanssa.
Nyt tuo meteli alkaa jo n. 35km/t nopeudesta, on selvästi sidoksissa pyörän pyörimisnopeuteen. Kiihdyttäessä voimistuu, kaartaessa voimistuu, mutta kuuluu myös, vaikka vauhdissa vaihtaa vapaalle, sekä moottorijarrutuksessa.
En muista, että yhdessäkään aikaisemmassa autossani olisi sisempi murros pettänyt, ulompia (tai koko akseleita) olen 45v aikana vaihtanut lukemattoman, tai ainakin muistamattoman määrän.
Onko kenelläkään Aisinin AM6 lootan tasauspyörästö hajonnut? Voiko ääni tulla sieltä?