Aakku kirjoitti:Tuo uutinen kertoo selkästi, että laitteessa ei ole varsinaisesti vikaa, vaan asennuksessa ja käyttäjässä.
Se uutinen kertoo selkeästi vain että monissa vahinkotapauksissa ei ollut asennusohjeita tai ne olivat puutteelliset:
Ifin mukaan monissa vahinkotapauksissa ilmalämmittimien käyttö- ja asennusohjeet ovat olleet puutteelliset tai puuttuneet kokonaan.
Sen sijaan toinen lause on kirjoitettu ilman mitään suoraa viittausta vahinkotapauksiin:
Kaikkia lämmittimiä ei ole tarkoitettu sisätiloissa käytettäväksi eikä niiden pakoputkea ole suunniteltu rakennusten seinien läpi asennettavaksi.
Se kun voi yhtä hyvin tarkoittaa sitä että jos ei ole käyttö/asennusohjetta niin ei ole mitään tapaa tietää onko valmistaja sallinut käytön sisällä. Itse kuvittelisin ettei noissa missään ole normaalisti Suomen olosuhteisiin sopivia talon/autotallin seinän läpivientejä - sen sijaan vaikka noissa Vevorin tuotteissa on usein maininta "for Truck" "for Marine" eikä kotiasunto tai autotalli ole kumpikaan.
Viimeinen lause vasta onkin yleisessä muodossa kirjoitettu, eikä edes sanota että välttämättä liity edes dieselmämmittimiin
Väärä käyttötapa ja virheellinen asennus voivat aiheuttaa sekä häkä- että tulipalovaaran.
Mutta oma (tai ei oma, mutta sukulaisen) kokemus oli että itse laitekaan ei kestänyt pitkään ennen kuin alkoi vuotaa dieseliä, sisäiset letkut olivat tuohon käyttöön soveltumatonta materiaalia. muuttuivat pehmeäksi muljuksi. Tuokin oli laittomasti asennettu autotalliin, läpivientikin oli ihan itse askarteltu palovillasta, mutta onneksi ei asentanut auton takatilaan isoon SUViin, kyllä sielläkin olisi tullut kiire jos syttyisi palamaan ja oli ajatellut myös webaston korvikkeeksi lämmittämään sisätiloja valmiiksi, vaikkei pitkään tarvittaisi tohottaakaan, niin olisi se kuitenkin aamukaffeitten ajan vahtimatta pihalla tohottamassa ja myös alkumatkan kun autollä lähtee liikenteeseen. Tuo voi olla hyvin koskien vain pientä erää tai yhtä tehdasta, mutta kun on itsellä kokemusta kehnoista bensaletkuista moottoripyörässä, vaihdetut eivät kestäneet enää seuraavaa kesää ja tietäen kuinka huonoja polttoaineletkuja myydään ihan Suomessakin, niin en luottaisi noihin ollenkaan.