Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Ajatusten virtaa
AnHie65
Viestit: 44
Liittynyt: 01.02.2009 16:59

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja AnHie65 »

jptcool kirjoitti:Bx van -91, 29780km.
No onpas; käyttövuosia siis edessä kymmenittäin?
AH
SamiT
Viestit: 367
Liittynyt: 15.12.2012 15:37
Paikkakunta: Paimio

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja SamiT »

jptcool kirjoitti:Bx van -91, 29780km.
Onko tiedossa tarina näin vähäisen kilometrikertymän muodostumisesta? Äärimmäisen harvinaista kun pakumallit on ostettu useimmiten tosikäyttöön.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Avatar
jptcool
Viestit: 1735
Liittynyt: 01.02.2009 13:45
Paikkakunta: Parainen

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja jptcool »

Kyllä historiikki tiedossa on. Ostettu uutena Pargas Bilcenteristä ja ollut samalla eläkeläisherralla käytössä täällä Paraisilla 2015 joulukuuhun asti, jolloin ajoura päättyi. Tallissa säilytetty, kun ei ajossa eli enimmäkseen tallissa. Penkkisuojat uudesta saakka, suojamuovit matoissa paikoillaan. Akku ja pakoputki uusittu. Täytyykin käydä hakemassa tuore leima, viime katsastuksesta
kilometrejä kertynyt lisää lähes 50.

Tällainen harvinaisempi punainen väritykseltään.
Bx van2.jpg
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
SitikkaSimo
Viestit: 281
Liittynyt: 11.06.2011 10:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja SitikkaSimo »

Muorin AX 1,1 396TH Alkuperäinen kone...
SitikkaSimo
Viestit: 281
Liittynyt: 11.06.2011 10:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja SitikkaSimo »

SitikkaSimo kirjoitti:Muorin AX 1,1 396TH Alkuperäinen kone...
Ostin sen vartavasten paljon ajettuna n.350th ajettuna Sitroselta, niinkuin propeganda-autoksi, että, jos litrasella ajetaan tällaisia määriä,niin mitäs...? Nyt auto on jo paalissa.
SusiXm
Viestit: 130
Liittynyt: 05.02.2009 11:30
Paikkakunta: Varsinais- Suomi

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja SusiXm »

Ensimmäinen oma autoni Xm -90, kaksilitrainen, loppukilometrit 540 000.

Nykyinen kuljin C5 -02, 1.8 break, 347 000 km.

Elän toivossa, notta vanha rouva jaksaa vielä muutamat matkat. Vaikka moitinkin häntä nuhapumpuksi ja kivireeksi äksmämmien jälkeen..

Lienee ymmärrettävää,
eihän oikein mitään kuljinta voi verrata Xm:ään ;)
Avatar
XM-Hannu
Viestit: 2791
Liittynyt: 14.03.2010 22:00
Paikkakunta: Koria

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja XM-Hannu »

SusiXm kirjoitti:Ensimmäinen oma autoni Xm -90,
eihän oikein mitään kuljinta voi verrata Xm:ään ;)
https://www.youtube.com/watch?v=IUWPwP0EJbc" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol:
xantia2.1td
Viestit: 157
Liittynyt: 17.02.2011 22:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja xantia2.1td »

xantia2.1td kirjoitti:
xantia2.1td kirjoitti:
xantia2.1td kirjoitti:xantia 2.1td 414tkm ite ajanu noista 304tkm
kilsoja 463tkm tällähetkellä
ny on 489tkm tavote lähenee
nysse sitte ensimmäine tavote saavutettu 500tkm
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Juhajjk
Viestit: 4
Liittynyt: 09.05.2017 15:07

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja Juhajjk »

Moi! Mulla Xantia 1.8i bensakoneella mittarissa 508000km takana.. ja vielä pelittä jotenkuten! T: Juha
xantia2.1td
Viestit: 157
Liittynyt: 17.02.2011 22:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja xantia2.1td »

Saanähä mihin kilometri määrään tällä kohtuuremonteilla pääsee nyt on 570tkm
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
xantia2.1td
Viestit: 157
Liittynyt: 17.02.2011 22:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja xantia2.1td »

nyt olis xantia2.1td mittarissa 610tkm ite ajanut nuista 500tkm aikaa mennyt 19v
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Avatar
jasu
Viestit: 3166
Liittynyt: 01.02.2009 13:55
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja jasu »

2cv-Olli kirjoitti:
Akaile kirjoitti: Ps. Jos Teuski sen sijaan yritit leukailla, ettei 2cv:llä ole ajeltu juuri 50 000km enempää niin pahasti menee metsähallituksen puolelle...
Jaa'a löytyisiköhän jostain vielä 50 tkm ajettu rättisitikka? Itselläni on melkein häntäpään rättisitikka, ja silläkin ehditty ajaa yli 280 tuhatta. On nyt 31 vuotiainen, josta omassa käytössä 26 vuotta. Kone ja voimalinja on kytkintä lukuunottamatta täysin alkuperäiset, vuosikymmenten saatossa uusittu vain tavallisia kulutusosia, mm. kerran iskarit, kerran jarrulevyt ja tietenkin runko.
Toisinaan näitä vielä löytyy, loppukesällä vaihdettiin kaverin Rättäriin ensiasennusrenkaiden tilalle uudet Michelinit, mittarissa 58 tonnia, vuosimalli 1986 kuten renkaiden paistoleimakin oli. Vielä oli renkaissa pintaa kolmisen milliä, vaan alkava halkeilu laittoi kaverin hankkimaan uudet renkaat... Kaksi renkaista oli vaihdettu jo aiemmin, nyt toiset kaksi... Koko olemus kaikkineen puoltaa tunnetta että ekalla kierroksella mittari vielä olisi, ja vasta vähän yli puolivälin ehtinyt pyöriä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 3.0
Series -LantikanPätkä
xantia2.1td
Viestit: 157
Liittynyt: 17.02.2011 22:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja xantia2.1td »

xantia2.1td kirjoitti: 08.11.2020 22:21 nyt olis xantia2.1td mittarissa 610tkm ite ajanut nuista 500tkm aikaa mennyt 19v
Nyt on 741tkm.
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Avatar
jakew
Viestit: 17
Liittynyt: 02.02.2009 22:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja jakew »

Nykyinen käyttis C5 X7 BlueHDI 180 Sedan Aut. 2016 on vasta sisäänajossa, 120tkm.
Ex AX11RE -88, ZX 1.4i Monaco -97, C5 SX 2.0i Berline man. -04. Nyk. C5 III BlueHDI 180 Exclusive Sedan aut. -16
TeeKoo
Viestit: 208
Liittynyt: 01.02.2009 13:48
Paikkakunta: Turku

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja TeeKoo »

Vm 2011 C5 Break Executive, 2,2 diesel ajettu nyt 205 000
C5 Break HDi204 A vm 2011
amikutoseeni
Viestit: 273
Liittynyt: 01.02.2009 17:43
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja amikutoseeni »

Berlingo 2.0 HDi 2001 650 000 km. Nyt taisi tulla tenkkapoo, kun auto on alkanut toisinaan puhaltaa vaaleaa, kitkeränhajuista savua tyhjäkäynnillä. Dieselkorjaamo totesi, että jokaisessa 4 alkuperäisessä suuttimessa kuin myös 4:ssä jo aiemmin käytettynä hankkimassani samanlaisessa varasuuttimessa on sähkövikaa. Eivät voi sen takia edes testata suuttimia. Uusia ei löydy. Ajossa moottori toimii normaalisti.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Avatar
Kaapelimies
Viestit: 2729
Liittynyt: 01.02.2009 14:23
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

Kuka uusia tarvitsee kun käytettyjä on varmana maailma täynnä? Ovokosta saa jopa testattuja kuntoraportteineen. Ehkä täältä patongistakin ostetaan-palstalta kun laittaa moottorin tyypin ja suuttimien numerot.. Olikos tuossa vielä pumppu jakopäässä, vuotaako ulospäin?
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
amikutoseeni
Viestit: 273
Liittynyt: 01.02.2009 17:43
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja amikutoseeni »

Kaapelimies kirjoitti: 24.06.2026 22:14 Ovokosta saa jopa testattuja kuntoraportteineen. Ehkä täältä patongistakin ostetaan-palstalta kun laittaa moottorin tyypin ja suuttimien numerot.. Olikos tuossa vielä pumppu jakopäässä, vuotaako ulospäin?
Kiitos. Ei ole näkynyt vuotoa. Moottorin tyyppi on RHY ja suuttimen OE nro 1980F0, valmistaja VDO. Ovakosta tosiaan löytyy tällä numerolla. (Ovako olikin minulle uusi tuttavuus.)
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Avatar
Kaapelimies
Viestit: 2729
Liittynyt: 01.02.2009 14:23
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja Kaapelimies »

Hyvä että löytyy. Ja vielä jos aiheen vierestä jatketaan niin Ovako tekee terästä, ovoko myy auton osia. Tai siis välittää eri itä-Eurooppalaisilta purkaamoilta. Ja sieltä kannattaa hakea nimenomaan niillä numeroilla mitä suuttimiin on painettu, alkuperäisnumeroita harvat purkurit tietää.
2x C5HDi Break, Xantiat Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 2xBX4WD Break,5x2CV. 2xVisa14TRS ym
uuno
Viestit: 796
Liittynyt: 04.07.2011 21:51

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja uuno »

C5 2007 2.2 170hdi... 482000...
lucaf
Viestit: 193
Liittynyt: 30.03.2010 19:48
Paikkakunta: Päijät Häme

Re: Paljos ajettuja Citikoita täältä löytyy?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Xsara Picasso HDI110, 420tkm nyt, reilu 40tonnia vuosittain lisää kun työmatkat piteni. Ajattelin vielä viitisen vuotta pitää tuon, eiköhän joku 600t saatais rikki sitten. Kiinnostavaa että vaik moottori on kovin öljyinen sieltä täältä, vaihtovälillä sitä ei vähene edes puolet mittatikun asteikosta.
Xsara Picasso 1.6 HDI110 2007 420tkm
Vastaa Viestiin