... kaikkihan täällä tietävät että Total on femmana koska nelosella ei tee mitään
Kaiken mä olen sitten tehnyt väärin. En muista koska olisin 5:n litran öljyplänikkää ostanut. Muuten, mikä autuus siinä 5:n litran astiassa on?
... kaikkihan täällä tietävät että Total on femmana koska nelosella ei tee mitään
On se öljynvaihto paljon kivempi tehdä, kun sitä uutta öljyä on oikea määrä. Neljä litraa kun ei riitä ja kahdeksasta jää aika paljon ylimääräistä. Toki suurkuluttajalle on aivan sama, minkä kokoisessa pänikässä on, mutta tavan tallaajalle ei nyt ihan sama ole.r_a_n_u kirjoitti:Muuten, mikä autuus siinä 5:n litran astiassa on?
Häh? Ei citikoihin öljyä lisätä, se vaihdetaan. Eivät ne mitään moottoripyöriä ole, mihin ehkä tarviikin vaihtovälillä lisätär_a_n_u kirjoitti:Joo joo. Ja mistäs sitten, kun lisätä täytyy.
r_a_n_u kirjoitti:Eipä ole vielä ennen tullut tuollaistakaan pulmaa eteen, että moottoriöljy pitäisi ostaa 5:n litran astioissa, kun 4:n litran astia on sopimattoman kokoinen. On teillä teidän jutut. Uskotteko niitä itsekään?
Ja se, että öljyä pitää lisätä vaihdon välillä. Siitä saatte toisen ihmettelyn aiheen. Aina ja kaikkiin autoihin olen joutunut öljynvaihdon välillä lisäämään öljyä. Ja niitä autoja on ollut kyllä useita kymmeniä. Mutta kukin kertoo asioista omalla tavallaan.

Pasis kirjoitti:...kaikki autot eivät öljyä vaihtovälillä hävitä.
Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole.
Näin taisi pitkä Rally Formula-kausi päättyä.Miulla on. Alkoi öljy lisääntyä Xantiassa samaa tahtia kuin mitä jäähdytysnestettä katosi.r_a_n_u kirjoitti:Onhan kuulemma niitäkin, joissa öljynmäärä lisääntyy ajossa.
laakeri kirjoitti:Miulla on. Alkoi öljy lisääntyä Xantiassa samaa tahtia kuin mitä jäähdytysnestettä katosi.r_a_n_u kirjoitti:Onhan kuulemma niitäkin, joissa öljynmäärä lisääntyy ajossa.
Tapsa 550 kirjoitti:Kuplassakin lisääntyi...
r_a_n_u kirjoitti:...ettei meillä koskaan ole tarvinnut moottoria avata muuta kuin kannentiivisteen palamisen takia...

Paso kirjoitti:Miten neljän litran astian öljyä saa riittämään autoon, jossa öljytilavuus on 4,5 l?

Paso kirjoitti:Miten neljän litran astian öljyä saa riittämään autoon, jossa öljytilavuus on 4,5 l?
Noinhan se toimii suurkuluttajalla tosiaan. On sitten seuraavassa vaihdossa 3,5 litraa valmiina sitä lisättävää. Mutta joutuu silti ostamaan toisen neljän litran pönikän. Ja sitten jääkin 3 litraa seuraavalle kerralle. Käyhän se niinkin toki...r_a_n_u kirjoitti:Osta 2, niin jää vähän varalle. On sitten mistä ottaa, kun lisätä kuitenkin tarvii.
laakeri kirjoitti:Noinhan se toimii suurkuluttajalla tosiaan. On sitten seuraavassa vaihdossa 3,5 litraa valmiina sitä lisättävää. Mutta joutuu silti ostamaan toisen neljän litran pönikän. Ja sitten jääkin 3 litraa seuraavalle kerralle. Käyhän se niinkin toki...
Toisaalta, kuluttaahan mun autot yleensä 1-2 litraa/100 km bensaakin enemmän.