Tämän vuoden autonhakureissuni ja viime vuoden keskustelujen pohjalta sanoisin, että tänä vuonna ei ole mitään suurta Sitruunapatongin vaellusta Keski-Eurooppaan kyllä odotettavissa. Minusta paras matka-ajankohta on kesäkuussa ohi, jolloin hinnat nousevat ja kysyntä rupeaa pikkuhiljaa kasvamaan. Kevät on ehdottomasti kauneinta ja sään puolesta parasta vuodenaikaa ajaa pitkiä matkoja vailla kuuman sään aiheuttamaa uupumusta. Kun ei se ilmastointi kuitenkaan toimi...

Heinä-elokuussa on kalleinta lomailla, sää paahtavinta, kaikkialla on tungosta ja ruuhkaa, eikä sitä olen nyt niin erikoista lomailla silloin. Toki kaikilla ei ole mahdollisuutta joustavasti sopia milloin on lomalla. Itse pidän vielä kuukauden lomaa syksylläkin, hintojen taas laskettua.

Itse otan varmaan tavoitteeksi lähteä taas Citromobileen toukokuun alussa, 7.-8.5.2011, jos ei porukalla, niin ainakin yksin. Sieltä sitten joko eteenpäin Ranskaan hakemaan autoa tai sitten vaihtoehtoisesti tuon erään jo Alankomaissa tiedossa olevan auton. Tuolla Saksassa ja Puolassa Citikalla ajelu teki sellaisen vaikutuksen minuun, että se kokemus on kyllä toistettava. Ylipäätänsä jäi hirmuinen ikävä tuonne reissuun, sillä se vaan virkisti niin paljon.

Voi olla, että viime vuonna reissua kaavailleen porukan kanssa päästäisiin sekä Citromobileen, että auto-ostoksille? Silloin tämä eräs kuuluisa CX-farkku olisi kyllä loistava matka-auto.