mitä mieltä

Ajatusten virtaa
juha48

Re: mitä mieltä

Viesti Kirjoittaja juha48 »

anteeksi ja kummarrus, galleriasta löytyy joitain kuvia, siellä on vielä pienempiä????
Liitteet
DSCN0291.JPG
laakeri

Viesti Kirjoittaja laakeri »

juha48 kirjoitti:anteeksi ja kummarrus, galleriasta löytyy joitain kuvia, siellä on vielä pienempiä????

Mistämistämistä? http://sitruuna.unk.fi/gallery/users
VW Passat B7
Jouko

Viesti Kirjoittaja Jouko »

laakeri kirjoitti:
juha48 kirjoitti:anteeksi ja kummarrus, galleriasta löytyy joitain kuvia, siellä on vielä pienempiä????

Mistämistämistä? http://sitruuna.unk.fi/gallery/users

Tuolta patongin kuvagalleriasta: gallery/menu.php?gallery=members&album_id=53
xantti

Viesti Kirjoittaja xantti »

tulipa tässä vanhalle veteraanille mieleen 1/2 miljoonaa km:ä bx:lllä takana

kannattaa päivittäin tarkistaa jäähdyttäjäneste,että huomaisi mahdollisen vuodon

moottorin alapuolella jäähdytinneste letku alkaa helposti vuotaa on suojaamaton

nestevaje polttaa moottorin kuumetessa kannentiivisteen
Lemon

Viesti Kirjoittaja Lemon »

juuuri tänään huomasin lähtiessäni pääsiäisvierailulta kotiin, että stop-valo ei sammunut vaikka bx oli noussut ajoasentoon, jäähdytinneste oli vajautunut... täytyy huomenna katsoa tarkemmin, mistä vuotaa. Ja kun ikkunatkin menee sumeeksi, niin että täytyy käyttää lähes jatkuvasti puhallinta, niin jossain sitä vuotoa tosiaan täytyy olla.
Sinänsä nää stop-valot on mulle ihan uusia, ei mun reflexissä vaan oo.
Putkimies22

Viesti Kirjoittaja Putkimies22 »

Lemon kirjoitti:juuuri tänään huomasin lähtiessäni pääsiäisvierailulta kotiin, että stop-valo ei sammunut vaikka bx oli noussut ajoasentoon, jäähdytinneste oli vajautunut... täytyy huomenna katsoa tarkemmin, mistä vuotaa. Ja kun ikkunatkin menee sumeeksi, niin että täytyy käyttää lähes jatkuvasti puhallinta, niin jossain sitä vuotoa tosiaan täytyy olla.

Haiseeko sisällä?
Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
2cvkimmo

Viesti Kirjoittaja 2cvkimmo »

Putkimies22 kirjoitti: Haiseeko sisällä?

:lol:

Kerran istuin työtoverin kyydissä Xsara Breakissa ja totesin makean tuoksun ilmassa, kenno vuotaa.

"Ei, mulla on uutta parfyymiä!" :oops:
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
black_van

Viesti Kirjoittaja black_van »

Lemon kirjoitti:juuuri tänään huomasin lähtiessäni pääsiäisvierailulta kotiin, että stop-valo ei sammunut vaikka bx oli noussut ajoasentoon, jäähdytinneste oli vajautunut... täytyy huomenna katsoa tarkemmin, mistä vuotaa. Ja kun ikkunatkin menee sumeeksi, niin että täytyy käyttää lähes jatkuvasti puhallinta, niin jossain sitä vuotoa tosiaan täytyy olla.

beksissä on kuitenkin helppoa korjata kennon vuodot,tms,toisin kuin monissa muissa malleissa.
Toivottavasti vika löytyy
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Lemon

Putkimies22 kirjoitti: Haiseeko sisällä?

Ei. Olen tosissani yrittänyt haistella, mutta kun ei vaan tunnu.
laakeri

Kennohan se todennäköiseti on. Ota hanskaloota pois, niin näetkin jo kennon päädyn. Hanskaloota lähtee availemalla hanskalootan sisältä etureunasta ruuveja, mm. salpa pitää muistaakseni irrottaa.
Lemon kirjoitti:Sinänsä nää stop-valot on mulle ihan uusia, ei mun reflexissä vaan oo.
Siinä pösössä onkin huippuvarustelu: ratti kuskille ja penkit kaikille matkustajille. Ei siltä pidä liikoja odottaa ;)
VW Passat B7
Bumper

Viesti Kirjoittaja Bumper »

Tuntuisi tuo alle kuseminen olla Sitikoiden yleisin "vika" näin vanhemmiten. Pitäisi ryhdistäytyä ja uusia kaikki vanhat vesiletkut. Xantia on jo kahdesti laskenut vedet ulos, BX aikanaan varmaan 3 kertaa. Loppujen lopuksi BX:ssä olikin kaikki letkut uutta pl. ylävesiletku. :?

Xantia viimeksi eilen ACS:tä lähdettäessä kusi vedet alle lämppärin kennon letkuliitoksesta... Rullailtiin siinä jonkun kerrostalon pihaan ja otettiin sieltä seinästä vettä. Ja matka jatkui pienen ilmausjumpan jälkeen. :lol:
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Tulsku

Viesti Kirjoittaja Tulsku »

Heh, meilläpä nimenomaan tuo Reflex hävittää jonnekin jäähdytysnestettä, tosin epäilen syylliseksi Webastoa, kun sitä tippuu niin sopivasti kuskin etunurkasta. Mutta tuota ennenkin letkulämmittimen käyttö aiheutti nesteen tiputusta "jostakin siitä moottorin oikeasta takakulmasta", sitten vaihdoin sieltä yhden letkunpätkän ja lyhensin toista, niin vuoto loppui. Ehdottoman samaa mieltä olen siitä, että noita vuotoja on välillä vaikea havaita.

Pst, Lemon, osta punainen Reflex? :lol:
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
laakeri

Tulsku kirjoitti:Heh, meilläpä nimenomaan tuo Reflex hävittää jonnekin jäähdytysnestettä
Jehudin Reflex näytti hönkivän litkua sen koneen takana olevan mustan muovisen vedenjakelupöntön (mikä sen oikea nimi sitten onkaan) liitoksista, jos en ihan väärin muista. Asialle ei kyllä kukaan kerennyt mitään tehdä, ennen kuin päästiin ongelmasta eroon. 8-)
VW Passat B7
Tulsku

Viesti Kirjoittaja Tulsku »

Aika likellä siellä tuossakin oli se vuoto, mutta enää ei vuoda sieltä (uskoisin). 8-)
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Lemon

laakeri kirjoitti:Siinä pösössä onkin huippuvarustelu: ratti kuskille ja penkit kaikille matkustajille. Ei siltä pidä liikoja odottaa ;)

Se "pösö" vaan jaksaa olla vuodesta toiseen Se Luotettava Auto, ei mitään turhaa nippeliä, nappelia tai muuta härpäkettä, joka menee ajan mittaa epäkuntoon, vaan pelkästään vain kaikki tarpeellinen, se riittää mukavaan ajoon! :D BX tuntuu tiputtelevan kaikkia mahdollisia nesteitä: öljyä (pikkusen syö, ei näy pihalla), LHMää (ehkä, katotaa mikä on tilanne nyt) ja nyt sitten jäähdytysnestettä. Seuraavaksi kai bensaletku tiputtaa tielle... :? Ja jos joskus päätän (kirvelevin sydämin) myydä oman beksin, mun lähes oman lapseni, olen ainakin ollut rehellinen kaikenlaisten vuotojen suhteen! Ilman Luotettavaa ZXääni tulisin hulluksi!
Tulsku: kiitos, mutta mulla on jo kaunis, luotettava, mukava reflex, se riittää mulle, en tarvi toista.
black_van

Viesti Kirjoittaja black_van »

Lemon kirjoitti:
laakeri kirjoitti:Siinä pösössä onkin huippuvarustelu: ratti kuskille ja penkit kaikille matkustajille. Ei siltä pidä liikoja odottaa ;)

Se "pösö" vaan jaksaa olla vuodesta toiseen Se Luotettava Auto, ei mitään turhaa nippeliä, nappelia tai muuta härpäkettä, joka menee ajan mittaa epäkuntoon, vaan pelkästään vain kaikki tarpeellinen, se riittää mukavaan ajoon! :D BX tuntuu tiputtelevan kaikkia mahdollisia nesteitä: öljyä (pikkusen syö, ei näy pihalla), LHMää (ehkä, katotaa mikä on tilanne nyt) ja nyt sitten jäähdytysnestettä. Seuraavaksi kai bensaletku tiputtaa tielle... :? Ja jos joskus päätän (kirvelevin sydämin) myydä oman beksin, mun lähes oman lapseni, olen ainakin ollut rehellinen kaikenlaisten vuotojen suhteen! Ilman Luotettavaa ZXääni tulisin hulluksi!
Tulsku: kiitos, mutta mulla on jo kaunis, luotettava, mukava reflex, se riittää mulle, en tarvi toista.

Mutta eikö olisi lemon kiva ku olis piha täynnä luotettavia reflexejä :D

edit: punaisia ja sinisiä :D
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Lemon

black_van kirjoitti:Mutta eikö olisi lemon kiva ku olis piha täynnä luotettavia reflexejä :D

Sinä päivänä, kun mulla on se iso piha, se on täynnä kaikenlaisia luotettavia ZXiä, mutta punaisia tai mustia, ei sentään sinisiä. :D
e: ja sait taas mut vastailemaan, mikä hitto mua vaivaa kun en ymmärrä, taitaa olla kyseessä pahempi riippuvuus kun tajusinkaan... :? Mutta eiköhän tästä selvitä, ollaan sitä selvitty pahemmistakin paikoista!
Vastaa Viestiin