XM:n ( -95, Berline,man.) sulake nr 27 ( mittarivalaistus, äänimerkki, sisävalaistus...., 20 A )
paloi ovea avattaessa ja uusi palaa paikalleen laitettaessa, olkoon ovi auki tai kiinni.
Kello / ulkolämpötilan näyttö myös pimeni, mittarivalaistus toimii. Voisiko aiheuttaja olla
sisävalon ajastin-himmenin ( sijainti ?), ulkolämpötila-anturi...? Siis, olisko vinkkejä ?
t. Ossi
XM:n sähköhäiriö
Re: XM:n sähköhäiriö
Otappas oven sisävalokytkin pois ja suihkuttele siihen crc:tä.
Itselläni jäi talvella sissävalopalamaan vaikka ovi oli kiinni, ja aamulla akku tyhjä.
CRC autoi kun sumutteli ja liikutteli kytkintä edestakaisin.
Itselläni jäi talvella sissävalopalamaan vaikka ovi oli kiinni, ja aamulla akku tyhjä.
CRC autoi kun sumutteli ja liikutteli kytkintä edestakaisin.
Aika eksoottiselta kuulostaa, jos sisävalokytkimen hapettuma polttaa 20 ampeerin sulakkeen. Itse en ehkä tuollaista vikaa ihan ensimmäiseksi epäilisi syylliseksi.
VW Passat B7
Oikeassa olet laakeri !
Tuli luettu huolimattomasti, sitäpaitsi ovikytkimet toimivat minus puolella, eli sieltä ei tule runkoon oikosulkua.
20 A sulakkeen palaessa on tosiaan hyvä oikosulku , ei muuta kuin etsimään himmennintä ja poistamaan komponettia yksi kerrallaan pois !
Onneksi itse olen päässyt XM:n sähköjen kanssa helpolla, ei tarvinnut vaihtaa kuin kaikki konehuoneen johtosarjat (tämä oli kannustus).
Tuli luettu huolimattomasti, sitäpaitsi ovikytkimet toimivat minus puolella, eli sieltä ei tule runkoon oikosulkua.
20 A sulakkeen palaessa on tosiaan hyvä oikosulku , ei muuta kuin etsimään himmennintä ja poistamaan komponettia yksi kerrallaan pois !
Onneksi itse olen päässyt XM:n sähköjen kanssa helpolla, ei tarvinnut vaihtaa kuin kaikki konehuoneen johtosarjat (tämä oli kannustus).