Nahkaratin hoito

Vika vai ominaisuus?
Croisette

Nahkaratin hoito

Viesti Kirjoittaja Croisette »

Olen nyt talven aikana huomannut, että tuon XM:n nahkaisen ohjauspyörän pinta on alkanut muutamasta kohdasta halkeilemaan :o. Ja tulikin mieleen kysyä, että onko muilla ollut samanlaista murhetta? Ja mikä olisi paras konsti ehkäistä moista? Ja mahtaakohan tuo ratti olla jo menetetty, eli paheneeko nuo halkeamat vaan tuosta, vaikka millä sitä käsittelisi?

Tuossa siis kuva ratista: http://sitruuna.unk.fi/gallery/d/21417-2/P3051257.JPG
halkeamat tuolla nyörin puolella ei oikeasti juuri mitään haittaa, mutta tuo pinnalla oleva on jo ikävän näköistä :(.
RPekka

Re: Nahkaratin hoito

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Croisette kirjoitti:Ja mikä olisi paras konsti ehkäistä moista? Ja mahtaakohan tuo ratti olla jo menetetty, eli paheneeko nuo halkeamat vaan tuosta, vaikka millä sitä käsittelisi?

Öljyllä. Itse olen noita Xantian nahkaisia penkkejä elvyttänyt Bilteman nahkaöljyllä ja jo ensimmäisen käsittelyn jälkeen ne lakkasivat olemasta ihan naurettavan liukkaat. Noihin halkeamiin kannattanee pistää esimerkiksi sitä armeijan mustaa lankkia niin eivät näy.
Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Jouko

Re: Nahkaratin hoito

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Mulla on Xantian ratissa ihan samanlaisia jälkiä ollut jo kolme vuotta eikä ole onneksi levinneet. Pari kertaa olen AutoGlymin nahanhoitoainetta laittannut. Tuota mustaa kenkälankkia pitääkin kokeilla seuraavalla kerralla.
Vastaa Viestiin