Xsara 2002 ilmastoinnin kompuran ääni
Xsara 2002 ilmastoinnin kompuran ääni
Onko normaalia, kun kytkee ilmastoinnin päälle, niin kompressori pitää noin 5-10 sekuntia pörisevää ääntä? Ilmastointi toimii kyllä hyvin, mutta vähän pelottaa, että se on merkki jostain viasta. Minulla on ollut tuo auto muutaman kuukauden, eikä ole kokemusta, miten se on toiminut uutena.
Re: Xsara 2002 ilmastoinnin kompuran ääni
Ei ole normaalia pitäs kuulua vain naksahdus,oletko varma että ääni tulee kompurasta.
Pörinä kuuluu aina, kun painaa "lumihiutale" -napin päälle. Voihan se toki kuuluua jostain muualtakin?
JPL kirjoitti:Pörinä kuuluu aina, kun painaa "lumihiutale" -napin päälle. Voihan se toki kuuluua jostain muualtakin?
Pyydä avustaja painelemaan nappia kun itse olet konehuoneessa katsomassa mitä siellä tapahtuu. Minulla 2.1 td Xantiassa on joskus apulaitehihna pitänyt kuvaamasi oloista "pörisevää ääntä".
Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Kyllä joka xsarassa kuuluu aina mitä kummallisimpia ääniä, kun ilmastointi nappia painaa!!! Xsaroissa on varmaan käytetty jotain halpis osia ilmastoinissa... Jollain muillakin foorumeilla on puitu noita xsaran ilmastoinnin ääniä ja kaikki oli sitä mieltä, että kaikenlaisia ääniä sieltä pääsee...
Eli anna palaa vaan ja pidä sitä ilmastoinnin nappulaa vaan pohjassa koko ajan! Ja jos joku sivuääni kuuluu, niin laita radiota vaan isommalle, äläkä murehdi, ennen kun on sen aika...
Eli anna palaa vaan ja pidä sitä ilmastoinnin nappulaa vaan pohjassa koko ajan! Ja jos joku sivuääni kuuluu, niin laita radiota vaan isommalle, äläkä murehdi, ennen kun on sen aika...

Apulaitehihnan trissat, niiden laakerit?
Yritin tänään kuunnella konehuoneen puolelta, mistä se ääni kuuluu, mutten oikein saanut selvää. Ehkä tuo on vain yksi xsaran "ominaisuus" ja jos se ei tuosta pahene, niin olkoon.
Kiitoksia kaikille neuvoista.
Kiitoksia kaikille neuvoista.