C5 sumuvalojen säätö?

Vika vai ominaisuus?
XMister

C5 sumuvalojen säätö?

Viesti Kirjoittaja XMister »

Käväisin eilen katsastamassa CeeVitosen ja tuli erikoinen merkintä otteeseen: Etusumuvalon suuntaus, Liian alas vasemmalla ja oikealla. korjattava 30.9.2010 mennessä.

Onko niissä joku säätö puskurin takana / sisällä? Päällepäin ei näy mitään. Kyse on siis niistä pienistä pyöreistä valoista etupuskurin alaosassa. Kakkossarjan C5. Eipä ole moisista aiemmin huomauteltu...

:idea:
laakeri

Re: C5 sumuvalojen säätö?

Viesti Kirjoittaja laakeri »

XMister kirjoitti:Etusumuvalon suuntaus, Liian alas vasemmalla ja oikealla.
--klip--
Eipä ole moisista aiemmin huomauteltu... :idea:
No jopas on... tähän mennessä ovat ihan alas käännetyt etusumuvalot kelvanneet hyvin, useammallakin asemalla :shock:
VW Passat B7
JarnoF

Viesti Kirjoittaja JarnoF »

Eikös nämä sumuvalohylsyt korjaantuneet helpoiten teippaamalla linssit jeesusteipillä piiloon katsastuksen ajaksi?
Kooma

Viesti Kirjoittaja Kooma »

Ihme ettei ajokieltoa tullut! Tuntuu että moni inssi ei ymmärrä minkään muun päälle paitsi sumuvalojen suuntauksen ja vilkkujen värin..
-pk-

Viesti Kirjoittaja -pk- »

Haynesin mukaan on valon takana jonkinlainen luukku (paneeli) jonka alta näkyy säätöruuvi, vaalea alaspäin osoittava mötikkä johdon liittimen vieressä. Vastakkaisella puolella näyttäisi kuvan mukaan olevan kaareva tuuletusptki. Ja vain pystysuuntainen säätö on mahdollinen - tätähän tässä kaivattiinkin.
risekd

Viesti Kirjoittaja risekd »

No nyt kun on selvinnyt tämä sumuvalojen säätö niin kysynpä seuraavaksi että onko näistä C5 sumuvaloista mitään apua taistelussa pimeyttä ja märkyyttä vastaan.Itse olen ihmetellyt ko.valojen olematonta tehoa,ei juuri huomaa mitään kun istuu kuskin pukilla ja räpläilee valokatkaisijaa,vaikka olis lähellä seinää.Vai olisko minukin ceessä suuntaus pahasti pielessä?Niin ja samalla tahtois saada tietoa ko.kulkimen xenon poltin mahdollisuuksista,ei ole tuntumaa näistä uusista valonlähteistä,pitääkö vaihtaa umpiot jos haluaa nämä xenonit?Näin kyselee nimim.vain ja ainoastaan Citroen ajokkeja viim.30v.eli ei koskaan vieraissa käynyt....
c-viikka

Viesti Kirjoittaja c-viikka »

Mulla on vm.07 ja laitoin xenonit (k4300) alkuperäisten tilalle. Umpion päällä on merkintä xenonien sopivuudesta.Kyllä niillä valoa lisää tulee mukavasti,eikä ole liian siniset.
risekd

Viesti Kirjoittaja risekd »

Ja eikun kysymyksiä xenoneihin liittyen.Miten tämä vaihto käytännössä tapahtuu,mitä maksaa ja saatavuus?
c-viikka

Viesti Kirjoittaja c-viikka »

Helppo homma,halogenit pois ja vastaavat xenonit tilalle. AMP-sarjan (2kpl H7 ja 2kpl H1 ballasteineen) ostin Katuautosta,maksoi jotain 300 euron paikkeilla. Halvempiakin löytyy,mutta nämä eivät aiheuta häiriötä radioon. Valosarjassa on hyvät asennusohjeet.
Tulsku

Viesti Kirjoittaja Tulsku »

c-viikka kirjoitti:Mulla on vm.07 ja laitoin xenonit (k4300) alkuperäisten tilalle. Umpion päällä on merkintä xenonien sopivuudesta.

Kappas, minulla lukee '05-mallisessa vain tylysti HCR.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Vastaa Viestiin