Vähempi muutenkin tulee talvella ajettua, siksi on renkaissa pintaa.
Kesärenkaiden kulutusta kyllä ihmettelen, kun ajetaan enemmän.
Mutta hyvä niin.
19GT kirjoitti:Laitatin C4:ään Misukan kitkat alle. Onpa hermostuttava ajettava. Hakee uria ja peräpää tuntuu lähtevän herkästi irti. Tosin ei nyt vielä ole kunnon lumikeliä ollut, vasta sohjoa ja mustaa jäätä.
Aiemmin BX, Xantia ja XM ovat kitkoilla kulkeneet kuin juna. Asentaja laittoi kaikkiin pyöriin ilmaa saman verran. Pitääkö ilmanpainetta lisätä vai vähentää?
Haminan Öljy-hetkessä ei ole asentajia haitannut ainakaan, vaikka on ollut vieressä juttelemassa, kun ovat tasapainottaneet, eikä ole työ hätiköinniltä vaikuttanut. Asentajat ovatkin enimmäkseen kokenutta sakkia siellä, toki uusia sesonkipaikkaajiakin sekaan sattuu silloin tällöin. Ja tasapainoon ovat tosiaan tuntuneet saavan. Kerran oli ongelmaakin, mitä metsästettiin siellä tasapainotuksesta ja ties mistä, vaihdettiin continental takuuseenkin ja sitten todettiin, että ei vaan continental osaa tehdä polkupyörää isompiin kaksipyöräisiin renkaita todellakaan.svc kirjoitti:ja viitsii tehdä homman huolella.
ealab kirjoitti:Jaa että Misukatkin. Ettei pelkästään GY:n Extremetkin, Xantiassa. Tana kun korvat soivat reissun jälkeen. Sehän on toistuvana altistuksena meluvamman aiheuttaja. Kuulosuojat pitäisi saada rengaskylkiäisinä.
Japa kirjoitti:ealab kirjoitti:Jaa että Misukatkin. Ettei pelkästään GY:n Extremetkin, Xantiassa. Tana kun korvat soivat reissun jälkeen. Sehän on toistuvana altistuksena meluvamman aiheuttaja. Kuulosuojat pitäisi saada rengaskylkiäisinä.
Noidenhan pitäisi olla testien mukaan hiljaisimpia nastarenkaita
ealab kirjoitti:Japa kirjoitti:ealab kirjoitti:Jaa että Misukatkin. Ettei pelkästään GY:n Extremetkin, Xantiassa. Tana kun korvat soivat reissun jälkeen. Sehän on toistuvana altistuksena meluvamman aiheuttaja. Kuulosuojat pitäisi saada rengaskylkiäisinä.
Sellaisia olin ostamassa, sellaiset minulle myytiin. Vaan käytäntö....Nämä renkaat on Puolassa valmistetut, testit Saksassa tehdyillä...Ja testirengaskokokin varmaankin eri. Joten muuttuvia tekijöitä piisaa. Ja tähän rengasliike vetoaakin, kun käyn juttelemassa...
laakeri kirjoitti:Ei kai se nyt ole niin vaikeaa sanoa rengasliikkeen tiskillä ...
laakeri kirjoitti:Ei kai se nyt ole niin vaikeaa sanoa rengasliikkeen tiskillä "Gislavedit, kiitos", jos haluaa kuulovaurioilta välttyä talvirenkaiden yhteydessä
ealab kirjoitti:Japa kirjoitti:ealab kirjoitti:Jaa että Misukatkin. Ettei pelkästään GY:n Extremetkin, Xantiassa. Tana kun korvat soivat reissun jälkeen. Sehän on toistuvana altistuksena meluvamman aiheuttaja. Kuulosuojat pitäisi saada rengaskylkiäisinä.
Sellaisia olin ostamassa, sellaiset minulle myytiin. Vaan käytäntö....Nämä renkaat on Puolassa valmistetut, testit Saksassa tehdyillä...Ja testirengaskokokin varmaankin eri. Joten muuttuvia tekijöitä piisaa. Ja tähän rengasliike vetoaakin, kun käyn juttelemassa...
Mitenhän sillä on ajettu? Meillä NF3:ista loppui pinta, kun oli vielä hyvin nastoja ja pitoa jäljellä. NF5:ta ei voi vielä sanoa mitään, kun on vielä pintaakin jäljellä, vasta 2-3 talvea moiset olleet kait, nokialaisista tuttua nastakatoa ei ole kuitenkaan ollut noissa.Xari kirjoitti:Ei ainakaan pahemmin nastat rapise kun talven jälkeen puolet nastoista puuttuu, moiset tuli Xantian mukana,
Julmuri kirjoitti:Minä laitoin Kumhot, en tiedä onko niistä mihinkään kun jotkut kehuvat ja jotkut haukkuvat, mutta ainakin ovat yllättävän hiljaiset. Luulisin että ovat kuitenkin paremmat kuin hakkapeliitta 4:t kolmannen talven jälkeen, joten kai näillä ihan hyvin selviää.
laakeri kirjoitti:Mitenhän sillä on ajettu? Meillä NF3:ista loppui pinta, kun oli vielä hyvin nastoja ja pitoa jäljellä. NF5:ta ei voi vielä sanoa mitään, kun on vielä pintaakin jäljellä, vasta 2-3 talvea moiset olleet kait, nokialaisista tuttua nastakatoa ei ole kuitenkaan ollut noissa.Xari kirjoitti:Ei ainakaan pahemmin nastat rapise kun talven jälkeen puolet nastoista puuttuu, moiset tuli Xantian mukana,
Tiedä sitten, pitääkö paikkaansa, mutta olen useinkin kuullut väitteen, että nastojen pysyvyyden kannalta renkaiden sisäänajo on varsin kriittinen vaihe. Gislaved ja nastojen lähteminen vaan kuulostaa todella oudolta yhdistelmältä omien kokemusten perusteella.Xari kirjoitti:Aloituksesta ei ole tietoa mut itse en revittele ja silti lähti suurin osa nastoista, huonommat jos olis laittanut eteen niissä ei olis ollut keväällä varmaan yhtään nastaa.