eskere kirjoitti:Tv1:n rasvaohjelmien jälkeen olen ruvennut käyttämään voita ja muita eläinperäisiä rasvoja enemmän kuin aikaisemmin, vaikka uusin virallisen tahon rasvasuositus vähentäisi edelleen eläinperäisten rasvojen määrää. Samalla olen jättänyt sokerin ja hiilihydraatit vähemmälle.
Onko kansalaisia kusetettu vuosikymmeniä syöttämällä kevytlevitteitä ja rasvattomia tuotteita, joiden terveellisyydestä ja turvallisuudesta eivät edes kaikki ravitsemusalan ihmiset ole samaa mieltä. Joidenkin asiantuntijoiden mielestä esim. tämä II-tyypin diabeteksen voimakas lisääntyminen on näiden kevyttuotteiden ansiota.
Tutkimuksia ja suosituksia tulee ja menee. Niiden mukaan en paljoa hötkyile. Tiedä sitä, onko iän myötä tullut kriittisemmäksi, mutta enenevässä määrin mielestäni monenlainen kohkotus on viime vuosin lisääntynyt. Kuka koohaa alkolukon, kuka paskojen suodatusten kanssa. Päättäjät ovat mielipiteineen ja ehdotuksineen kaukana tavallisen kansan asioista ja elämästä. Näin asian näen. Tässä voi-asiassa kylläkin suuri raha huseeraa. Mutta samahan se on alkolukon ja paskojen suodatuksenkin kanssa.
Voita olen käyttänyt aina. Mielestäni keho kyllä kertoo mitä sisälleen
v o i laittaa. Mutta sitä pitää myös kuunnella, herkällä korvalla ja tuntemuksella.
Samahan se on kulkuneuvojenkin kanssa. Kuka tykkää mistäkin. Joku vannoo jonkun merkin nimeen, toinen taas toisen. Siinäkin olen tieni valinnut. Sitikkaa havittelin ja päädyin Beksiin. Sen jo melkoisen hyvin tunnen ja siksi en näe mitään syytä vaihtaa kuljinta muuhun merkkiin tai malliin.
Autoa kun tarvitsen pidempien matkojen tekoon ja BX tekee sen edullisesti, sekä antaa mukavan kyydin. Koskaan sen kanssa tien päällä ei ole voittamatonta estettä tullut. Mutta sitä on myös huollettava, eli pidettävä se kunnossa. Harva sen tekee kunnolla. Sellaisen huomion olen palstaa lukiessa tehnyt: osin kirjoitetuista teksteistä, osin rivien väleistä lukien.
Millään muotoa en autoa palvo. Rauta-, muovi-, ym. materiaalikasahan se.
Vielä siitä voista ja tutkimuksista. Tutkimustuloshan saadaan aina maksajalle mieluisaksi. Siitä pitää vain julkistaa sopivat osat.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.