Taitaa kulkea hinta ja laatu käsikädessä.
Mielenkiinnolla seuraan Jumpyn akun kestoa, kun siinä on ylläpitolaturi ja akun merkki on Fiamm.
sahtivaari kirjoitti:Taitaa kulkea hinta ja laatu käsikädessä.
Ei enää mikään, kun kannoin sen akkujätteeseen jo vuosia sitten. Vaikka Bilteman akku oli täyteen ladattu ja voimaa oli pyörittää starttia, niin ei se välttämättä jaksanut antaa kipinää enää samalla hotnassa. Ongelma oli pahimmillaan kevään ekoillakäynnistyksillä (akkua ladattu talvisinkin), jolloin täytyi antaa citikasta lisäsähköä. Ehkä mielenkiintoisin episodi oli kuitenkin se, kun Taipalsaari-->Hamina välillä katosi yhdestä kennosta noin puolet nesteestä. No, tokeni kyllä ennalleen veden lisäyksellä. Kaikki huolet katosivat, kun vaihdoin tilalle Vartan.kaselin kirjoitti:Mulla "mopossa"bilibaliteema pelaa hel..n hyvin eli mikä siinä sulla mättää?
Eki kirjoitti:[Pari talvea ollut Xantiassa punainen ja Jumperissa keltainen 100 Ah ZAP.
Optima red top tilauksessa jo? http://korjaushuolto.com/kauppa/autotarvikkeet-akut-optima-optima-p-841.html?osCsid=9356fef3c2305a685bb963c12707664aLemon kirjoitti:Punainen akku! Olin jo unohtanut, että niitä on punaisinakin. En ole vielä joutunut ostamaan akkua, mutta kun tulee aika vaihtaa...
laakeri kirjoitti:Toisaalta akun voi myös maalata... ja kai sie jousipallot olet maalannut jo?
sahtivaari kirjoitti:Onhan niitä ollut monenlaisia ja halvin meni rikki takuuaikana.
Taitaa kulkea hinta ja laatu käsikädessä.
Mielenkiinnolla seuraan Jumpyn akun kestoa, kun siinä on ylläpitolaturi ja akun merkki on Fiamm.
Kyllä länsiakutkin varmasti tuon ajan kestävät. Sopivassa käytössä olevat ja hyvin huolletut akut ovat melkoisen pitkäikäisiä kuitenkin.Xantinisti kirjoitti:Olen kuullut että pisimpään kestäneet akut olisivat olleet venäläisiä ja ikää olisi ollut 14...15 v.
laakeri kirjoitti:Kyllä länsiakutkin varmasti tuon ajan kestävät. Sopivassa käytössä olevat ja hyvin huolletut akut ovat melkoisen pitkäikäisiä kuitenkin.Xantinisti kirjoitti:Olen kuullut että pisimpään kestäneet akut olisivat olleet venäläisiä ja ikää olisi ollut 14...15 v.
Xantinisti kirjoitti:laakeri kirjoitti:Kyllä länsiakutkin varmasti tuon ajan kestävät. Sopivassa käytössä olevat ja hyvin huolletut akut ovat melkoisen pitkäikäisiä kuitenkin.Xantinisti kirjoitti:Olen kuullut että pisimpään kestäneet akut olisivat olleet venäläisiä ja ikää olisi ollut 14...15 v.
Olen kyllä eri mieltä että nämä uudet akut kestäisivät varmasti tuon ajan (14..15v). Uusissa akuissa ei käytetä enään lyijyä yhtä paljon kuin aiemmin ja se
vaikuttaa akun käyttöikään. Kyllä on ihan yleisesti tiedossa että uusien autojen akkujen normaali käyttöikä tänä päivänä (kaikilla sähköheebeleillä)
on 4...6v.
Riippuu paljon käytöstäkin. Jotkut väittävät jopa, ettei moottoripyörän akku kestä kuin maksimissaan 1-2 vuotta, mikä ehkä jollain käytöllä onkin realistinen aika. Yleensä ne kuitenkin kestävät vähintään 4 vuotta.Xantinisti kirjoitti:Olen kyllä eri mieltä että nämä uudet akut kestäisivät varmasti tuon ajan (14..15v). Uusissa akuissa ei käytetä enään lyijyä yhtä paljon kuin aiemmin ja se
vaikuttaa akun käyttöikään. Kyllä on ihan yleisesti tiedossa että uusien autojen akkujen normaali käyttöikä tänä päivänä (kaikilla sähköheebeleillä)
on 4...6v.