Itse hakemalla hain tuota Totalia menneellä viikolla, mutta täytyy kyllä todeta, että saatavuus Tampereella on naurettavan heikko. Sama pätee myös Elfiin, joka oli toisena vaihtoehtona. Totalia saa irtotavarana omaan kannuun, mutta kun en sitä varten viitsinyt ostaa erillistä kannua, vaan halusin ostaa valmiiksi purkitettua tavaraa.
Motonetin tilanteen tiesin jo entuudestaan, eli siellä ei enää ole Totalia, kaiketi liian vähäisen menekin vuoksi. Autoasi ja Osaset Varaosamiehet olivat myös pettymys, sillä Autoasin nettisivujen ja täällä kirjoitetun perusteella elättelin toivoa Totalista. Nojoo, sielläkin oli se sama tuttu tylsä mainostuslisällä hinnoiteltu Mobil ainoana vaihtoehtona. AD Varaosamaailmassa ei ollut Totalia, kuten tiesin aiemmasta, mutta tiesin siellä olevan Elfiä. Osoittautui olevan ainoastaan 4 l kannuna Evolution SXR 5W-30, joka oli liian pieni kannu ja kahden kannun ostaminen taas olisi ollut haaskuuta. Siksi toiseksi olisin halunnut sitä 5W-40:tä. Jäi Elf ostamatta, mutta näkipähän kurjan tarjonnan. Fixus-liikkeitä en katsastanut, koska Total ei ole niiden tukkuvalikoimassa. Ostin sitten Prismasta Teboil Diamond 5W-40 tulevaa öljynvaihtoa varten.
Että heikkoa on!
sittismies kirjoitti:jartzu65 kirjoitti:Jaha,pitää vissiin Vianorille Kuopiossa suunnistaa?...On se vaan sitten kummallista jos Total on laatuöljy, niin miksi ihmeessä sitä on niin vaikea Suomessa saada ?

Vai onko niin että sama kai se vaikka tebboilin teräketjuöljyä

koneeseen laittaa?
Saa kai muistuttaa, että myös Teboil tekee laadukkaita öljyjä. Hyvin ovat aina testeissä pärjäilleet näille öljyjättien tuotteille.
Ei, ei, ei. Älä nyt vaan tarjoa päivän nauruja mulle.

Teboilhan ei ole enää se sama vanha Suomen Petroolista ja Teboilista liikkeelle lähtenyt neuvostoöljyä tuova yritys, vaan sekin on osa öljyjättiä, eli Lukoilia. Kyllä, voiteluaineet tulevat yhä Haminasta, mutta ei se tee yrityksestä vähemmän öljyjättiä kuin esim. Shell tai Exxon Mobil.

Ei ainakaan minun voiteluainevalinta ole kiinni alkuperämaasta, vaan nimenomaan laadusta, ominaisuuksista ja hinnasta.