Keitere kirjoitti:Käppyrä, minkä laitoin on maailmanlaajuinen käppyrä eli keskiarvo.
No joo, ottaisin nämä käppyrät kyllä aika ison suola-annoksen keralla. Sen verran valikoivasti niiden muodostamiseen käytettyä dataa on valikoitu...
Keitere kirjoitti:Käppyrä, minkä laitoin on maailmanlaajuinen käppyrä eli keskiarvo.
Silloin kun oli monta lauhaa talvea peräjälkeen, vouhkattiin että ilmastonmuutos vie meiltä talvet kokonaan ja kun kasvit ei pysty talvehtimaan niin tulee kaikenlaisia ongelmia ja katastrofi ellei romuteta elintasoa ja ryhdytä syömään luomutuotettua paskaa.
Xari kirjoitti:Seuraava väistämättä tuleva jääkausi lopettaa tämän ilmaston lämpenemisen takuuvarmasti ilman ihmisen toimiakin
Kami kirjoitti:MUTTA sitä ei voi kieltää etteikö lämpenemistä ole tapahtunut. Ei kai ne jäätiköt sula pois ihan normaalisyklillä. Jäätiköiden jäästähän on pystytty hyvinkin luotettavasti laskemaan ko. jäätiköiden iät ja jääkerroksien ominaisuuksista voidaan helpolla tutkia mikä on kulloinkin ollut aikakauden säätila.
JA sitä ei käy kenenkään kiistäminen, etteikö tähän olisi ihmisen toiminta saastetuprutteluillaan yms. syynä. Nämä muutokset kun ovat tulleet teollistumisen aikakaudella ja sen edetessä yhä enemmän näkyviin.
Ja pakkasta oli Nousiaisissa alavalla maalla, aamulla 16.5 ja yöllä jossain välissä oli lukema käynyt miinus 20.9 asteessa!! hrr....
Lemon kirjoitti:Xari kirjoitti:Seuraava väistämättä tuleva jääkausi lopettaa tämän ilmaston lämpenemisen takuuvarmasti ilman ihmisen toimiakin
Eiköhän se seuraava jääkausi ole jo alkanut, tätä mieltä on osa tutkijoista (ja mun sormet, varpaat, posket, oikeastaan ihan koko minä...)
zX-files kirjoitti:10-15 senttiä valkopaskaa tullutt aamuyöstä ja lisää tulee![]()
![]()
Bumper kirjoitti:Ei harmita lumi enää niin paljon kuin viime talvena. Sisälämppäri tuntuu sulattavan lumet Xantian ikkunoilta erinomaisen hyvin, joten kerrostaloasukkina lumi ei enää aiheuta minulle mitään päänvaivaa kun pihakin aurataan puolestani.![]()
Kylmyys tosin korpeaa edelleen, työpaikan lämmitys on melko puutteellinen ja kovemmilla pakkasilla saa jo noissa sisähommissakin pukeutua.
Tapsa 550 kirjoitti:Bumper kirjoitti:Ei harmita lumi enää niin paljon kuin viime talvena. Sisälämppäri tuntuu sulattavan lumet Xantian ikkunoilta erinomaisen hyvin, joten kerrostaloasukkina lumi ei enää aiheuta minulle mitään päänvaivaa kun pihakin aurataan puolestani.![]()
Kylmyys tosin korpeaa edelleen, työpaikan lämmitys on melko puutteellinen ja kovemmilla pakkasilla saa jo noissa sisähommissakin pukeutua.
Aikoinaan kun tein sähköhommia tiesi että on talvi kun Posti pyysi asentamaan autopistorasia tolppia...
zX-files kirjoitti: Ainoa lohtu oli ajella XM'llä pyykkilautapintaa & nostaa offroad-asentoon kun meni lumikasojen yli
eskere kirjoitti: Se oli sitä pitkää ja kapeaa......Nyt on vain sitä kapeaa...pituudesta ei ole tietoa
2cvkimmo kirjoitti:eskere kirjoitti: Se oli sitä pitkää ja kapeaa......Nyt on vain sitä kapeaa...pituudesta ei ole tietoa
http://www.ts.fi/online/kotimaa/178279.html
Tapsa 550 kirjoitti:Ennen kevättä muistaa tämä...