Xantian vitinät

Vika vai ominaisuus?
ealab

Xantian vitinät

Viesti Kirjoittaja ealab »

En helposti löytänyt valmiita aiheita, joten: Oikeasta etutolpasta kuuluu jonkinlaista vitinää/narinaa joustoliikkeen ja pyörän kääntymisen aikoihin. Pikkuhiljaa on voimistunut. Mikä syynä, ylä- tai alapään nivelet,laakerit.?
Tapsa 63

Re: Xantian vitinät

Viesti Kirjoittaja Tapsa 63 »

Oletko jumppauttanut häviääkö.. :)
laakeri

Viesti Kirjoittaja laakeri »

ealab kirjoitti:En helposti löytänyt valmiita aiheita, joten: Oikeasta etutolpasta kuuluu jonkinlaista vitinää/narinaa joustoliikkeen ja pyörän kääntymisen aikoihin. Pikkuhiljaa on voimistunut. Mikä syynä, ylä- tai alapään nivelet,laakerit.?
Kaikki nivelethän siellä kääntyvät pyörää kääntäessä kyllä. Toisaalta väljyyttä on tullut koettua koiranluussa ja alapalloissa, eikä vikinöitä ole ollut.

Nuohan nivelethän on helppo kokeilla käsin heilutella ja pyöritellä: alapallossa ja raidetangonpäässä riittää alamutterien avaaminen (ja alapallon tapauksessa toki tukivarren kääntäminen kauemmaksi olkakappaleesta, että mahtuu heiluttelemaan) ja koiranluuhan irtoaa kaksi mutteria avaamalla (ainakin molemmat uudemmat mallit, sekä L että Z). Samalla tulee huomattua, jos tukivarren ja/tai kallistuksenvakaajan puslat kitisevät.
VW Passat B7
TAHUOVIN

Viesti Kirjoittaja TAHUOVIN »

Miten, kuuluuko kitinä ja natina kun pyörittelet rattia auton ollessa paikoillaan :?
Kami

Viesti Kirjoittaja Kami »

Mulla kitisee kans, mutta mielestäni takapäästä ja joustoissa, kun nopeus on alle 20 km/h (ehkä noissa suuremmissa se ei kuulu rengasmelun yli... tai sit sitä ei ole). Tai oikeestaan mulla on kyse narinasta.
... ja vaimo ei ole tuolloin kyydissä, ihan yksin olen sen havainnut :-D
Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
laakeri

Viesti Kirjoittaja laakeri »

Kami kirjoitti:Mulla kitisee kans, mutta mielestäni takapäästä ja joustoissa, kun nopeus on alle 20 km/h
Ja kynkänlaakerit ovat minkälaisessa kunnossa?
VW Passat B7
Vastaa Viestiin