itse päädyin tomtom 930:een toissavuonna, kun siihen sai kaupanpäälle 2v. karttapäivitykset eurooppa/usa, 1v. peltipoliisipäivitykset ja tmc-vastaanottimen kustanti reilun 200e "poistotarjouksessa" ja 4x vuodessa on tullut uusi karttapäivitys, eli tuo hinta oli vähemmän, kuin olisi itse päivityksistä joutunut maksamaan tänä aikana.
Tosin isoja muutoksia ei ole tullut Suomen karttoihin kuin pari, siis semmoisia, jotka on vaikuttaneet niihin polkuihin, mitä itse olen tarvinnut
tänä aikanahan on tullut 2 laitesukupolvea tompalta, kummassakin on muuttunut kiinnitystelineet, siis itse laitteen puolelta..
käyttöliittymä on pysynyt aika samanlaisena, mutta viimesimmässä muutoksessa tuli uusia ominaisuuksia paljon lisää, ja tietty hiottiin perusasioitakin.
seuraava päivitys onkin sitten siirtyminen tuohon padiin, kun semmonen on, tompan softan meinaan siihen ostaa, kun omaan silmään ja "sormeen" se on käytettävyydeltään parempi.
aikinaan ennen ensimmäisen navin hankintaa oli koekäytösää parin viikon ajan garminin ja tompan rinnakkaisversiot, ja silloin päädyin tomppaan lähinnä käyttöliittymän takia.