Jahas - täällä on taas keskustelu mennyt tälle linjalle... Annetaan toki kaikkien mielipiteiden kukkia, mutta jankuttaminen liene turhaa
Jos vain tilaa ja rahaa olisi, meidän pihassa/tallissa/näyttelyhallissa (rimmaa

) kukkisi kaunis yksilö kustakin ikinä valmistetusta isosta sitikasta - ja muutamasta muustakin kiesistä. Kaikissa on puolensa, joten varoisin henk. koht. laittamasta noita arvojärjestykseen. Ne ovat eri autoja - niillä on kullakin aivan erilainen luonne. Ei kukaan varmaan lapsiaankaan arvojärjestykseen laittaisi, vaikka he olisivatkin luonteeltaan erilaisia (paitsi toisten kakaroita

). Sitä paitsi - ajettavaksi ne on tehty eikä katseltaviksi. Ja silloin niiden luonne vasta paljastuukin.
Otetaan esimerkki... Pidän manuaali V6 XM:stä ihan törkeän paljon. On sillä toki mukavaa matkustaakin, mutta ajaminen sillä vasta kivaa onkin (ja taas - niin on esim. Xantia V6:llakin, mutta eri tavalla). Harmi vaan, että niin pitää vaimonikin, joten hän ehtii virkumpana usein kaapata XM:n ajoon ja minä joudun tyytymään johonkin muuhun. C6 on myös kiva auto - ja omalla tavallaan törkeän hyvä (ehkä hieman herraskainen, mutta ehdottomasti hyvällä tavalla). Sen alusta toimii todella hienosti ja on vaikea kuvitella, että uusista autoista (en tosin ole koeajanut kaikkia) löytyisi mitään parempaa (jos arvostaa sitä, että autossa on jousitus. Rata-ajo on aina eri asia.). Jos uutta autoa havittelee, niin on se vaan minun mielestäni aivan erinomainen valinta. Siitä on hyvin vaikea löytää mitään merkittävää moitittavaa - joskin siinä voisi olla mielestäni hieman tehokkaampi motti. Siitä on myös kaikilla jokin mielipide, joten ei se aivan hengetönkään voi olla. Se on kuitenkin jotenkin eri tavalla innostava ja mielenkiintoinen kuin esim. XM. Kun C6 vihdoin joskus tulee meidän pihaan, XM jää taatusti, koska haluan molemmat kokemukset. Näillä autoilla ajaminen tekee onnelliseksi - ainain vähäksi aikaa... Onneksi vaimo ihastui C6:een ja se pitäisi oikeastaan ostaa ihan senkin vuoksi, että itse pääsisi ajelemaan useammin XM:llä. Lisäksi käyttöautoja pitää olla joka tapauksessa (meidän) perheessä kaksi. Yksi farkku on vaan must (tai jos joskus tulis joku hydejousitettu hybridi cross-over), joten jostain pitäisi löytää hyvä, hyvin pidetty, vähän ajettu ja luotettava XM V6 farkku - käyttöön.