osalle virallinen nimi ja hinta?

Vika vai ominaisuus?
xantiago

osalle virallinen nimi ja hinta?

Viesti Kirjoittaja xantiago »

Mikähän mahtaa olla sen korkeussäätimen muovisen niveltangon oikea nimi ja mahd hinta? Ja mietin jo samalla, voisiko sen tilalle rakentaa metallisen version samannäköisistä kaksoiskaasareiden välitangon päistä, liekö saman kokoiset... Saisi siitä "ikuisen"..
Supi-1

Re: osalle virallinen nimi ja hinta?

Viesti Kirjoittaja Supi-1 »

En tiedä nimeä ja hintaa on vissiin pari euroa, mutta sille että se on "heppoista" muovia on varmaan hyvä syy....
patsukki

Viesti Kirjoittaja patsukki »

sille että se on "heppoista" muovia on varmaan hyvä syy....[/quote]
Epäilen ,että suunnittelija on olettanut ,että joku väärästä korkeusassäädöstä johtuen saattaa rikkoa säätimen muun rakenteen jonka korjaaminen maksaisi enemmän kuin tuo muviklipsu. :o
Tapsa 63

Viesti Kirjoittaja Tapsa 63 »

Pyydä liikkestä,että se muovi käikäle,sillä minä olen sen saanut. :D
AriR

Viesti Kirjoittaja AriR »

Muistaakseni se on korkeussäätimen niveltanko jonka sanoit itsekkin
laakeri

Viesti Kirjoittaja laakeri »

xantiago kirjoitti:Mikähän mahtaa olla sen korkeussäätimen muovisen niveltangon oikea nimi ja mahd hinta? Ja mietin jo samalla, voisiko sen tilalle rakentaa metallisen version samannäköisistä kaksoiskaasareiden välitangon päistä, liekö saman kokoiset... Saisi siitä "ikuisen"..
Korkeudensäätimen välitankoa mie olen marmoritiskillä pyytänyt ja semmoisen saanut. Jokusen euron taitaa jopa maksaa. Pelkästään takanahan taitaa olla se klipsi sitten. Ihan hyvin se muovinen vuosikaudet pelaa. Ei ole mieletön kuluerä välillä vaihtaa.

Ja eiväthän ainakaan beksin vaihteensiirtovivuston metalliset niveltangotkaan ikuiset ole... tosin juuri muovikupit niistäkin kuluvat.
VW Passat B7
ealab

Viesti Kirjoittaja ealab »

Tämä olisi sitten "kananluu"?
laakeri

ealab kirjoitti:Tämä olisi sitten "kananluu"?
Ihan "linnunluu" nimeä olen kuullut, mutta ei näistä kumpikaan kyllä virallinen taida olla...
VW Passat B7
jasu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jasu »

laakeri kirjoitti:Pelkästään takanahan taitaa olla se klipsi sitten.

Jos en taas aivan väärin muista, niin osaa se irrota edestäkin... Tosin vain kerran tällaisesta kuullut olen, mutta varsin lähipiirissä se tapahtunut on...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
ealab

jasu kirjoitti:

Jos en taas aivan väärin muista, niin osaa se irrota edestäkin... Tosin vain kerran tällaisesta kuullut olen, mutta varsin lähipiirissä se tapahtunut on...

Äh, mikä on takanahan klipsi. Takanahka? :)
laakeri

jasu kirjoitti:
Pahoittelen, että tulin ilmaisseeni asiani hieman huonosti. Tarkoitin kuitenkin sitä, että edessä ja takana on hieman erilaiset linnunluut (hintaeroakin taitaa olla parikymmentä senttiä). Jos en ihan väärin muista, niin vain takana on varmistusklipsu.

Edestäkin väljän tuntuisiksi kuluvat kyllä ajan mittaan, mutta kyllä noita on tainnut etupäässä takapäästä irtoilla? :?
VW Passat B7
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Meikäläisen ajoautosta eli tuosta -00 mallin hdi:sta vaihdoin takapään korkeudensäätimen muoviklipsin (nimi jolla olen sitä ostanut) talvella ja tein 300 tkm huollon. Epäilen että oli ensimmäinen mikä tähän piti vaihtaa, tuskin meinaan on ensimmäisen 3 vuoden / 110 tkm aikana vaihdettu. Viimeviikolla tein vastaavan remontin etupäähän ja kilometrejä oli 310 tkm. Molemmat olin laittanut pari kertaa ennen uusimista paikkaansa pihalla missä vaihdoinkin.

Eli ihan kohtalainen kesto omasta mielestäni.

Niin joo, ainakin xantiassa nuo ovat ihan samat osat edessä ja takana. Se lisäkiinnike on aivan törkeän hintainen, taisi olla 10 euroa kun muoviosa oli 3 euroa.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
ealab

Menee 117 tkm ajetustakin tuo linnunluu. Pitää sekin muistaa uusia. Nyt kiinnitys varmistettu nippusiteellä.
Croisette

Viesti Kirjoittaja Croisette »

Ja ihan sama on se muovinen palikka edessä ja takana. Molemmista osaa irrota se, yleisempää toki että takimmainen irtoaa. Syynä yleensä jumitteleva/väljä vivusto, varmistuslukitukset on hyvä laittaa molempiin. Etusäätimessa sen varmistusklipun laittaminen on toki hiukan hankalampi, kun pitää aikas pienestä kolosesta se sinne laittaa :evil: .
xantiago

Viesti Kirjoittaja xantiago »

Jankos kirjoitti:Meikäläisen ajoautosta eli tuosta -00 mallin hdi:sta vaihdoin takapään korkeudensäätimen muoviklipsin (nimi jolla olen sitä ostanut) talvella ja tein 300 tkm huollon. Epäilen että oli ensimmäinen mikä tähän piti vaihtaa, tuskin meinaan on ensimmäisen 3 vuoden / 110 tkm aikana vaihdettu. Viimeviikolla tein vastaavan remontin etupäähän ja kilometrejä oli 310 tkm. Molemmat olin laittanut pari kertaa ennen uusimista paikkaansa pihalla missä vaihdoinkin.

Eli ihan kohtalainen kesto omasta mielestäni.

Niin joo, ainakin xantiassa nuo ovat ihan samat osat edessä ja takana. Se lisäkiinnike on aivan törkeän hintainen, taisi olla 10 euroa kun muoviosa oli 3 euroa.

Jep, 3,75€ maksoi. Mutta kun läksin sitä vaihtamaan, "präkkärillä" pesun jälkeen huomasin, että vanha luu olikin ihan ehjä, mutta vasta kappale puuttui!!?? Aika kädettömänä en osannut siinä sitten mitään muuta kuin ihmetellä...
Silti hain tänään sitruunaan leiman ja täysin ilman moitteita!!
Cikatti

Viesti Kirjoittaja Cikatti »

Sen vanhan voi kiinnittää poraamalla siihen kuopan reunaan noin 3 mm reiän ja laittamalla reikään pinnin (3 mm halk) niin ei klipsu putoa. Nopeeta ja helppoa?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Vastaa Viestiin