Mikä olisi paras tapa tuo nyt puhdistaa? Upotanko bensaan vai mihin liejuun?
Tuossa nyt kuva lukosta ja pikku apulainenkin änkesi kuvaan

By hotheadfin1 at 2011-11-01

Aseöljy on hyväksi havaittu eväs lukkoihin. Samaa tavaraa saa myös "lukkoöljynä"kokemjne kirjoitti:sitten kunnon kuivas ja rasvaaminen sellaisella tuotteella joka tunkeutuu ja myös pysyy suojaten kosteudelta.
Sitruuna- tai oksaalihappo toimii vähän nopeammin.xanpoke kirjoitti:Olen puhdistanut ruostuneita metalliosia upotettuna etikkaan. Viikko siinä
vierähtää, mutta puhdasta tulee.
Vaan niitä kun ei tahdo saada enää mistään. Nuo nykyiset erikoisvalopetrolilamppuöljyt taivat olla useimmat jopa kasviöljypohjaisia.Cikatti kirjoitti:öljypohjaiset petroolit taasen liottaa jopa ruostetta hienosti irti.
mertsi kirjoitti:Olen irroittanut lukkosysteemit ja "keittänyt" ne öljyssa kun vaimo ei ole kotona. Tähän saakka toiminut joka kerata. Lika ja muut tulevat hetkessä ulos koloistaa, täytyy vain varoa ettei lämmitä muoviosia liikaa.
No joo. Minä kyllä olen luullut että petroli olisi ihan eri maaöljytisle, kuin polttoöljy.Cikatti kirjoitti:Häh? Öljypohjainen petrooli = diesel ja polttoöljy kuten kirjoitin myydään ihan jokaisella huoltamolla ja ihan jakajasta saa.