Mulla alkoi viime toukokuussa Nokia E52 temppuilemaan. Yrittäessäni soittaa puhelimen käyttis hyytyi ja näyttö pikselöityi, jonka jälkeen puhelin sammui. Puhelinta ei saanut uudelleen käynnistettyä heti vaan piti jonkin aikaa odottaa ennenkuin käynnistyi uudelleen. Akun ja korttien poisto ei tuohon aikaan vaikuttanut mitenkään.
Puhelin kävi kaksi kertaa huollossa joista ensimmäisellä kerralla sisuskalut vaihdettiin, mutta koska oire uusiutui heti ko. huollon jälkeen lähetin se takas. Tuolloin puhelin tuli noilla mainitsemillasi saatesanoilla takaisin...
No minulla tuo kuitenkin käyttäytyi heti sim kortin asennuksen jälkeen samalla tavalla kuin ennen huoltoon lähetystä.
Lopulta kyllästyin huoltoon lähettämiseen ja testailin itse. Kyseinen SIM kortti oli firman liittymän kortti, jota nuo väliajat pidin aina omassa vanhassa Nokia 6680 puhelimessa, mikä toimi hienosti.
Testasinkin nyt niin että käytin tuossa E52:ssa oman hlökohtaisen liittymän SIMiä ja omassa puhelimessani firman SIMiä. Eikä kummassakaan ollut mitään vikaa...

Ai niin... tuossa välissä sen viimeisen huoltopalautuksen jälkeen olin tuohon E52:een ostanut uuden muistikortin, mihin en päivittänyt vanhasta muistikortista mitään tietoja ja silti vika ilmeni...
Nyt olikin jo selkeästi ongelma kaventunut SIM kortin toimintaan...
Pyysin firmaa lähettämään mulle uuden SIMin. Se on nyt ollut minulla käytössä pari viikkoa ja tuo E52 on toiminut täysin normaalisti! Eli jostain syystä tuo vanha SIM kortti oli korruptoitunut siten että se aiheutti E52:n kaatumisen, mutta tuossa vanhassa Nokiassa se ei aiheuttanut mitään ongelmia!

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)