Eikös nuo hihnapyörät juuri alkujaan olleet jo alkuperäisinä heikkolaatuisia ja kalliita?
(vaihdeltiin takuuseen jne 60tkm välein?)
Nykyään kaiketi jo paremmin kestäviä mutta yhtä kalliita?
Itse vaihdoin tuon pyörän juuri siksi kun niistä oli näillä palstoilla puhetta että hajoavat usein niin vaihdoin "ehjän" alkuperäisen
varmuuden vuoksi..
Ostin "tunnetun ja luetettavan" varaosamyyjän suosittelemaan "tarvike" osan 150tkm takuulla..
Pyörän ja rullien/kiristimien vaihdon jälkeisiin hihnan kulumis/luistamis ongelmiin tarjottiin eri lähteistä ratkaisuiksi
laturin vaihtoa tai vähintään vapaapyörällistä laturin siivaa ja jopa ohjaustehostimen kiinnitys jalassa tiedettiin olleen ehken jotain vikaa.. No itse huomasin että minulle oli myyty "melkein merkkiliikkeestä" liian pitkä hihna tuohon.
(eivät tienneet että tuohon laitettu 2 eri ilmastoinnin kompuraa joten myös 2 eri hihnaa..)
No oikean pituinen tai hieman lyhyempi laadukas hihna tuossa sitten kestikin melkein puolivuotta..
Lopuksi kun tuohon oli vaihdettu hihna lukuisia kertoja ja välillä hinailtu ja vaihdeltu pumppuja ja kiristimiä jne ja kyselty
marmorilta ja muilta merkki ja melkein merkki puoskareilta apuja niin päätin tutkia tuon "tarvike" siivan joka sitten ei ruuvipenkissä antanutkaan yhtään periksi.(varmistin asian rälläköimällä siivan halki jolloin selvisi että se on umpirautaa ja siihen on vaan liimattu o-renkaat molemmin puolin)
Itse olen puuhannut näiden näiden helvetin perkeleen hydromystisten autojen parissa kohta 15 vuotta ja asioinut parilla eri "marmorilla" ja "melkein marmorilla", varsinais suomalaisella ja keskisuomalaisella ja jopa tuolla pohjanmaalaisella "puoskarilla" ja monessa periteisessä varaosakaupassa ja korjaamossa niin
kaikista tai kaikilta on joskus tullut vääriä tai huonoja osia tai tietoa tai muuten vaan joku on mennyt pieleen..
Tästä ei oikeen muuta voi päätellä kuin että meillä kaikilla on väärän merkkiset kulkineet..
Tai sitten pitäisi olla firman liisari niin ei tarttis miettiä kuinka kallista on ajaa maailman "mukavimmilla" autoilla..
Tuosta "pohjanmaan puoskarista" sanottakoon että sieltä ei ole muuta huonoa kokemusta kuin että eivät saaneet
minulle uutta ohjaustehostimen pumppua ja huolto aikaa samaksi päiväksi kun soitin heille joskus aamupäivällä..
Taitaa näitä patonkeja riittää puoskaroitavaksi vaikka kuinka olisi alkuperäis osilla huollettu/korjattu....