^KARI^ kirjoitti:Nimenomaan, käyttöpeli on käyttöpeli eli mitä järkeä on hankkia auto jonka ajo-ominaisuudet ovat hyvät, ja sitten pilata asia laittamalla alle renkaat joiden ominaisuudet eivät ole parhaat mahdolliset. Ei se renkaiden nopeampi tai hitaampi kuluminen ole ainoa kriteeri renkaan valintaan, ei tosiaankaan. Tosi on että erikoiskokoisten renkaiden hinta on sietämättömän kova, menee sätkän rengaskin tuonne puolentoistasadan pintaan. En olisi kuitenkaan niin skeptinen että uskoisin tuohon tahalliseen materiaalin heikentämiseen. Michelinin laatuun on aina voinut luottaa.
Toyoa en laittaisi alle vaikka maksettaisiin, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että onko Maboreista kokemuksia?
Sätkän ajo-ominaisuudet ei kyllä Toyoilla ole menneet pilalle, rengaspaineilla on merkittävämpi vaikutus. Sivuttaishuojuminen (renkaan varassa) mutkissa yli 60km/h nopeuksissa vähenee, mutta kyyti on silti pehmeää. Skeptisyydelläni ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olen omin silmin nähnyt kuinka tuore Misukka on hävinnyt sliksiksi puolet nopeammin kuin entiset Misukat. Millä muulla voit sen selittää kuin kumin laatuominaisuuksien muutoksilla? Tämä ei ole pelkästään minun havaintoni, vaan olen saman havainnon kuullut usealta pitkän linjan harrastajalta...Useimmiten pettynein äänensävyin. Sanoisin, ettei renkaan valintaan ainut valintakriteeri voi olla myöskään se, että "näin on alunperin ollut ja näin tulee aina olla". Tai toki se voi olla ainut kriteeri, mutta siinä on kyllä kyse enemmän puritanismista kuin puhtaasta logiikasta. Kehitys kehittyy..Michelin on rahasampo siinä missä muutkin suuryritykset nykyisin. Historia velvoittaa huomattavasti vähemmän kuin ylhäältä tulevat osakkeenomistajien painostukset.
Ja ei, en ole mikään anti-Michelin-persoona, lähes hymyissä suin sijoitin tukon rahaa Xantian kesämisukoihin viime huhtikuussa ja odotan niiltä pitkää kestoa hyvien ajo-ominaisuuksien kera.
Otin asian vain esille, sillä omien negatiivisten kokemusten pohjalta arvelin pystyvän kommentoimaan jotain sätkän renkaisiin liittyen.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68