Tuo EW10 -koneiden väitetty kestämättömyys on myös aika henkimaailman juttuja mulle. On niitä tässä vuosien varrella pyörinyt kaveri- ja tuttavapiirissä yli kymmenen eri mallien keulilla, eikä yksikään ole hajonnut. Muutamassa on nostajat pitäneet vienoista ääntä kylmänä, mutta nekin ovat lämmetessään hiljenneet. Niin ja se lisäilmapumppu on monessa heittänyt "koodia", mutta eipä sekään menoa haittaa, kun vikavalokin yleensä sammuu itsestään seuraavassa startissa. Yksi EW12 oli, joka kuulosti aivan dieseliltä. Mutta niin se vaan sekin toimi normaalisti.
Ehkä olen vain niin tuurihaukka autojen kanssa, kun edes Alfa 156 ei jättänyt mua reilun vuoden aikana kertaakaan tielle. Tosin se paljastui sitten myöhemmin tosi mädäksi, joten ei siitä sen enempää.
Sen sijaan tossa tallin pihassa makaisi yksi V70 mk2, joka ei suostu käynnistymään. Se on aivan "tööt", edes vikakoodeja ei saa ulos. Vieressä makaa S-Mersu, joka purkaa akun yhdessä yössä, eikä edes Veho osaa sitä korjata. Ja kaveri meni ostamaan Touaregin, josta on ilmeisesti takaluukun johdot poikki - eli sen saa auki vain satunnaisesti eikä lisäjarruvalo toimi. Lisäksi laatikko jysäyttää vaihteet välillä niin sisään, että kone meinaa revetä irti tukikumeistaan. Mutta ehkä siihen V10:n perään on vaan lykätty joku AL4 -johdannainen? Vanhempien Yaris on kyllä huoleton peli, mutta se onkin tehty Ranskassa.