Kiintiöhylkäyksellä tarkoitan, että asemien tavoitteena on, että tietty prosentti päivässä tulee hylkäyksiä. Saattoi olla jopa katsastaja, joka siitä minulle sanoi, mutta näin olen kuullut. Paha tätä on tässä lähteä todistamaan, mutta joku työkseen ko. hommia tekevä voisi oikaista asian, jos siinä ei ole mitään perää?
Kyllä se toisaalta loogiselta tavoitteelta kuulostaa: Saadaan pidettyä autot "turvallisina", kun kynnys hylsyn antamiseen pysyy alhaisena. Eikä siitä varmaan haittaakaan ole, kun asemille tulee lisätuloa uusintamaksuista. Ikävää tämä on vain asiakkaan kannalta, jos sattuu kohdalle silloin kun hylsyn antaminen on herkässä.
Palvelusta esimerkkinä viime vuotinen katsastukseni: Vein Dyanen näytille. Kaikki toimii, ei valitettavaa jarruissa, jousituksessa, valoissa, olkatapeissa jne. näissä paikoissa josta yleensä sätkässä eniten ropistaan. Mutta käsijarru! Siitä oli pakko mennä antamaan kirjallinen huomautus, että "3/4 matkasta, ei mitään". Kertokaa minulle, että missä määritellään 2cv:n käsijarrun liikematkan optimaalinen pituus? Käsijarru siis piti tasaisesti liikematkasta huolimatta! Ikinä en ollut aiemmin tuollaiseen juttuun törmännyt. Sitten toisella asemalla toisesta kulkimesta inssi runnoi jarrupoljinta niin kovaa, että toinen takajarruputki irtosi liitoksestaan. (Seurasin vierestä ja inssi todella runnoi poljinta, kukaan ei normaalisti paina poljinta tuolla tavalla!) Antoi ajokiellon. Korjasin putken katsastuskonttorin pihalla ja vein samantien uudestaan näyttöön. Leima tuli, mutta rahaa paloi. Tämäkö on sitä hyvää asiakaspalvelua?

Ja katsastusasemien hinnoista vielä sen verran, että johonkinhan ne saadut rahat menevät. Uutta laitteistoa en ole vielä asemilla nähnyt, että ainakaan laitteistohankinnat eivät ole lisänneet asemien menoja? Tuskin ne rahaa nuotiossakaan polttavat...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68