Teuski kirjoitti:Joko meinaat, että se alusta asti vähän vaivihkaa povaamasa venäjän jonkinasteinen voitto on jo niin lähellä, että pitää alkaa hiukan pehmentämään?
Ei muuta kuin parikymppiä haisemaan ja koken kanssa tankille ens kerralla
Älä vain Teuski kuvittele, että minä jollain tavalla Venäjää tukisin. Mun henkilöhistoria on sellainen, ettei mulla ole Venäjän suhteen lämpimiä tunteita.
Mutta pessimistinä voit minua pitää ja juuri pessimismin takia minä oletan, että Ukraina tulee menettämään alueitaan Venäjälle.
Sellaiseen Ukrainan voittoon en usko, että maa sotilaallisesti onnistuu taistelemaan Venäjän valloittamat alueet takaisin itselleen. Jos Ukraina voittaa, niin se voitto perustuu siihen, että Venäjä romahtaa sisäisesti. Juuri tämän takia minä olen seurannut valtavan tarkasti Venäjän talouden kriisiytymistä: venäläisten luotto valtioon/yhteiskuntaan/toisiinsa on huono ja jos ihmiset alkavat nostaa talletuksiaan niin sitä tilannetta ei Venäjän keskuspankki heikossa nykykunnossaan pysty torppaamaan.
Venäjän väestökehitys on sellainen, että pystyäkseen jatkossakin sotimaan sen pitää saada naapureitaan alistettua käyttöönsä. Riittävän hallintaotteen saaminen Ukrainasta ei näytä tällä hetkellä todennäköiseltä, joten Venäjä saattaa hyvinkin pian tavoitella hallintaotetta muista lähinaapureistaan. Korruptoituneesta, autoritaarisesta maasta on ote aika helppo saada (vrt. Valko-Venäjä) ja noita maita Venäjän ympärillä riittää.