Tankkaatko Teboililla?

Ajatusten virtaa
Xari
Viestit: 6110
Liittynyt: 01.02.2009 19:19
Paikkakunta: Lahti

Re: Tankkaatko Teboililla?

Viesti Kirjoittaja Xari »

95 bensa 140RUB/L, saattaa harmittaa sikäläisellä palkkatasolla. https://x.com/igorsushko/status/2069595986272629073
Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
pvalila
Viestit: 4319
Liittynyt: 14.07.2015 22:47

Re: Tankkaatko Teboililla?

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Xari kirjoitti: 23.06.2026 10:20 Kuinkahan paljon noita putoamisia sattuu jos osa putoaa useammin ja osa ei ylitä mitään uutiskynnystä.

Mut montako Putlerin punaista viivaa tuossa ylitettiin ja Amerikkalaisen risteilyohjuksen käyttö, tuohon on tarvittu lupa aika korkealta, joko Trump sai tarpeekseen kaveristaan? https://x.com/jalle51/status/2069291471841169640
Venäjä aikoo kuulemma kasvattaa rajusti sotamenoja, vaikka budjetti on jo nyt alijäämäinen.
Tähän olisi yhden uutisen mukaan keksitty ratkaisu, alunperin piti lainata lisää rahaa mut lainaajia ei taidettu löytää joten helpommin homma hoituu kun vaan painetaan lisää rahaa, hyperinflaatiota odotellessa :mrgreen:
Venäjällä on ilmeisesti varauduttu hyperinflaatioon, isoja seteleitä on painettuna valtavat määrät varastoon.

Umpihölmöä olisi olla varautumatta hyperinflaatioon.

Se sinisilmäinen osa venäläisiä, joka oikeasti uskoo maansa käyvän puolustussotaa, varmaankin uskoo myös pankkien vakauteen.
pvalila
Viestit: 4319
Liittynyt: 14.07.2015 22:47

Re: Tankkaatko Teboililla?

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Xari kirjoitti: 24.06.2026 11:47 95 bensa 140RUB/L, saattaa harmittaa sikäläisellä palkkatasolla. https://x.com/igorsushko/status/2069595986272629073
Oikeastaan pointti ei ole tuon hinnan kovuus suhteessa ostovoimaan, vaan se, että bensan hinta on tähän asti ollut täydellisesti tabu.

Krimilläkin bensapulaa olisi ollut järjevää hallita heti alusta asti hintoja nostamalla, mutta bensan halpa hinta on Venäjällä pyhä asia eikä edes Putin ole uskaltanut siihen koskea. Jos tuo tabu on nyt murtunut, niin se paljon isompi asia kuin länsimaalaiset osaavat edes kuvitella.

Katselin taas venäläisten katuhaastatteluja. Oksettaa katsella ihmisiä, jotka puhuvat ukrainalaisten auttamisesta ja vapauttamisesta. Nämä vielä pitävät maansa armeijaa täysin ylivoimaisena. Eräskin humalainen uhosi, että on itsekin valmis menemään sotaan.

Putin voi eskaloida tilannetta liikekannallepanon avulla, mutta ei hyökkäysteho kasva, ellei miehiä varusteta ja kouluteta asianmukaisesti.

Putinin ahdingolle ei kannata nauraa, sillä nurkkaan ajettu rotta on kaikkein vaarallisin.
Xari
Viestit: 6110
Liittynyt: 01.02.2009 19:19
Paikkakunta: Lahti

Re: Tankkaatko Teboililla?

Viesti Kirjoittaja Xari »

pvalila kirjoitti: 24.06.2026 16:52 Umpihölmöä olisi olla varautumatta hyperinflaatioon.
Rivikansalaiselle se on haastavaa, äkkiä kun pistää säästöt kiinteään omaisuuteen, ostaa vaikka maata, ai mut kun sitä ei voi ostaa eikä rahojaan saa pankista ihan äkkiä ulos, myöhäistä rypistellä kun on housuissa....missä tuokin maa voisi olla paremmalla johdolla :?

Krim on menetetty, silta on sentään vielä ehjä, ei tarvitse uimalla lähteä äiti venäjälle.
Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Vastaa Viestiin