r_a_n_u kirjoitti:Myynti-ilmoituksessa on: Tiedot soittamalla xxx xxx xxxx
Eikös vain palstalla ala kysely, onks sitä ja onks tätä? Missä on ja minkäväristä? Ja sitten alkaa se yleinen veulaaminen.
Tottahan tietenkin myyntipaikan ilmoitukseen voisi laittaa. Mutta soittamalla sen myös varmasti saa selville. Onko nykyään niin vieraannuttu puhelimen alkuperäisestä käytöstä, ettei sitä enää jutusteluun osata käyttää? Sen kyllä olen huomannut, että äänenlaatu nykypuhelimissa on huono. Sekö on se este?
Parilla tutulla on käytössä vanha, ei hipelöitävä, ja siinä sen äänen laatueron huomaa. Mutta ei kait tuo niin ratkaisevaa ole?
Minä taas luulen, ettei kyse ole varsinaisesti soittamisesta. Myytävästä kohteesta oikeasti kiinnostuneet luultavasti tiedustelevatkin tarkempia tietoja puhelimitse, mutta tällä(kin) palstalla myynti-ilmoituksia kommentoivat innokkaimmin he, joilla ei ole mitään aikomusta ostaa ko. myyntikohdetta.
Keskusteluhan menee näin:
Myyjä:
"Myydään tehtaan varastosta löytynyt ajamaton Citroën SM. Lisätiedot puhnro. 000000000."
Viisastelija nro1:
"Mikähän SM on kyseessä? Liekö ihan 1.2 bensakone? Kiva olis tietää missä on ja minkä hintainen? Ostaisin kyllä jos olisi viitsitty edes kunnon ilmoitus tehdä."
Sitten seuraavat 15 viisastelijaa kommentoivat ilmoitusta samaan tapaan, ilman mitään aikomusta ostaa myyntikohdetta. (Puhelimessa soittamalla ei viitsitä viisastella, siinähän joutuu "kohtaamaan" ihan oikean ihmisen!)
Myyjä
"Auto myyty".
Viisastelijat jäävät murjottamaan kun he eivät saaneet tietää mitä myytiin ja kenelle.

Harvakseltaan täällä mitään myyn, mutta lähes poikkeuksetta ostaja on ollut sellainen, joka ei ole myynti-ilmoitusta julkisesti mitenkään kommentoinut. Yhteydenotto on tullut aina jotenkin muuten kuin tyhjän länkytyksellä.

Xari kirjoitti:Minä ja myyjä saatetaan olla hereillä vähän eri aikaan, tietysti jos myyjää ei haittaa se että soitan aamukolmelta

Esim. tekstiviestillä voi ennakkoon sopia molemmille osapuolille sopivan juttuhetken.