Ps. Ketähän "sivullisia" sielä moottoritiellä pitäis varoa? Jalankulkijoita ja fillaristeja?
Jallu, olisivatko ne muut autoilijat kuitenkin sivullisia? Sillä mitään merkitystä jos ajat tyhjällä moottoritiellä ulos, so what, mutta valitettavan usein siinä vaarannetaan muut tiellläkulkijat vaikkei onnettumuutta tapahtuisikaan. Ilmeisesti kuulut siihen 90% keskimääräistä parempia autoilijoita joita mitkään säännöt eivät koske
Eikä tästä ole pitkälti kun ulosajopaikassa auttamaan menneet sivulliset kuolivat ja loukkaantuivat Turun moottoritiellä, niin että siellä voi olla jalankulkijoita ihan syystä.
Kyllä mun täytyy olla tässä Black Vanin kanssa samaa mieltä, en usko että hän ajaa takaa pienien ylinopeuksien sakottamista, vaan muun idioottimaisuuden karsimista. Muistan eräänkin kerran kun Lahdentiellä Keravan kohdalla oli vieressä yhtäkkiä vasemmalla kaistalla Omegan perä ja Bemarin keula, etäisyyttä toisiinsa ei varmasti ollut kahta metriä, eihän siinä mitään, jos nämä idiootit poistaisivat vain itsensä geenipoolista, mutta tässäkin tapauksessa olisi näiden idioottien kolarin seurauksena ollut lisäksi ainakin minun ja mahdollisesti takanatulevien vahingoittuminen. Olen myös ollut sellaisessa vesisateessa, että eteenpäin ei nähnyt kunnolla pariakymmentä metriä, tällöinkään mistään turvaväleistä (nehän taitavat olla turhavälejä

) ollut puhetta, edessä kyllä välähteli koko ajan jarruvalot, katsoin paremmaksi poistua vanhalle Lahdentielle jossa oli huomattavasti hermoja lepuuttavampaa ajaa. Se, että intissä opetetaan marssimaan lähes tappituntumassa ei tarkoita sitä, että siviilissä tiellä pitäisi ajaa samoin. Yleisin selitys kun autolla on ajettu ulos tieltä on "se vain yht´äkkiä lähti käsistä" Pääsääntöisesti syyllinen tilanteeseen löytyy silloin peiliin katsomalla. Sekin, että max.nopeus peräkärryn kanssa on 80km/h on ihan perusteltu, olen sattunut kerran paikalle hieman sen jälkeen kun vaunusta olikin tullut vetäjä ja kuskista matkustaja. Yhdistelmä oli lähtenyt käsistä ja lepäsi sitten kulkusuuntaan nähden tien toisella puolella ojassa. Kiitteli onneaan ettei ollut vastaantulijaa juuri silloin kohdalla
No eihän se nopeus ketään tapa vaan se äkkipysähdys...
Ajellaan rauhallisesti joululiikenteessä, tosin itse pysyn kotona
Scrat