Positiiviselta puolelta muutama havainto, kokemusta tosin vain 2,0 HDI-koneisesta. Kyseessähän on monelta ratkaisultaan aivan eri auto I ja II-korisiin verrattuna. Lieneekö mikään korin, tai pyöränripustuksen osa yhteensopiva? Jätetään ne jotkut tyyppiviat tämän ulkopuolelle. Ja todettakoon, että vanhemmista ceeviitosista minulla ei ole juurikaan kokemusta.
Ulkonäkö on tosiaankin "modernimpi", varmaankin Audilta tulleen ( en nyt jaksa googlettaa nimeä ) pääsuunnittelijan vuoksi. Auton olemus, minun mielestäni

, on positiivisella tavalla ikään kuin Rolls Roycen ja panssarivaunun risteytys, loistavalla jousituksella. Vyötärölinja on korkealla, autossa istutaan syvällä, ja tähystetään matalista ikkunoista ulkomaailmaa. Korkean omapainon tuoma tukevuus ja jäykkyys korostuvat vakautena ja tasaisuutena suomalaisillakin teillä. Vaikka minulle XM on maailmanhistorian paras

auto, niin kyllä X7:n jousitus on vielä parempi. Ainakin tuon diesel-koneisen sisämelu on hyvinkin alhainen, ja ensiasennuksen radio/ äänentoisto on hyvä. Myös ratin keskiön pysyminen paikallaan vain kehän kääntyessä, on hieno innovaatio: kaikki toiminnot ovat oikeinpäin, eikä mutkatiellä tai kaupungeissa ajaessa vinksallaan. Ohjaus on kevyt, jopa hieman tunnottoman kevyt, taas xm:ään verrattuna. Kaarrevalot (ojavalot) myös hyvä lisä pikkuteille. Taloudellisuus kohdallaan, ja normaaliajoon täysin riittävä suorituskyky. Sisävalot hyvät, ja valopisteitä ihan tolkuton määrä. Pelkästään kuskin ovessa parikymmentä, jos oikein muistan. Ja kun hintakin alkaa olla kohdallaan, niin kenties minäkin jonain päivänä...