Xantia -98 farmari 2l/16v

Vika vai ominaisuus?
hans

Xantia -98 farmari 2l/16v

Viesti Kirjoittaja hans »

Tuollaisen hommasin varaosa-autoksi. Ajatuksena oli siirtää värkki ajamalla trailerin päälle.Ei onnistunut ajamalla siirto kun ei käynnistynyt!
Luulin että täydellä akulla ja uudella bensiinillä lähtee mutta eipä lähtenyt.Auto oli omistajan mukaan laitettu seisomaan ajosta, ollut käynnistämättä ja seissyt ulkona viimeiset pari vuotta.
Kotipihalla tutkiessa totesin että ainakin sytytyspuolan toinen käämi oli ns.levinnyt ja bensapumppu oli jumissa.
Varaosa puolalla kokeillen kipinää ei tule.
Hätäisellä tutkimisella virtaa ei näyttäisi tulevan pumpullekaan.
Onko niin että Xantian "järki" ei anna tulpalle kipinää kun bensiiniäkään ei tule?
KKA

Re: Xantia -98 farmari 2l/16v

Viesti Kirjoittaja KKA »

Mulla oli varaosa Xantiasta hapettunut kaksoisrele piloille, ei käynyt bensapumppu eikä tullut kipinää, kannattaa se tarkastaa, samoin lauennut kolarikytkin aiheuttaa saman.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14, 3x xantia 1,8 16v -99, 306 gti -00, 505 gri -88
hans

Viesti Kirjoittaja hans »

KKA kirjoitti:Mulla oli varaosa Xantiasta hapettunut kaksoisrele piloille, ei käynyt bensapumppu eikä tullut kipinää, kannattaa se tarkastaa, samoin lauennut kolarikytkin aiheuttaa saman.
Yhtäkään omistajan käsikirjaa tms. ei tullut värkin mukana. Anna vinkki mistä tuo kaksoisrele löytyy? Kaikki normi sulakkeet konepellin alla olen testannut mutta kolarikytkin ei ole käynyt mielessäkään!!!!
olli__o

Viesti Kirjoittaja olli__o »

Jossain konemallissa se kaksoisrele oli samassa muovikotelossa kuin moottorin ECUkin, apukuskin puolella edessä? Joskus ne oli ruskeita, liitteen mukaisia. Siinä on sekä puolalle että bensapumpulle tuleva plussa eri releen kärkien kautta ja ne menevät muuallekin (ja varmaan ECUlle takaisin meneviäkin) eli jos on kytkentäkaavio, voi tarkistaa puuttuuko joku plussista ja johtuuko se kolarikytkimestä vai ECUn ohjauksista.
Liitteet
Screenshot20190906.png
Screenshot20190906.png (55.24 KiB) Katsottu 3257 kertaa
Vastaa Viestiin