jasu kirjoitti:Ei tarvi tuohon koskea yhtään, tämä liiketunnistin on vain pulssianturi, joka kertoo vain liikkeitä, ei asentoa ECUlle... Lähin vertaus mistä vastaavan voisi löytää on rullahiiri, josta löytyy sisältä täysin vastaavat palikat liikettä mittaamassa-ei sekään ruudulle paikkaa kerro, vain liikkeen suunnan..!
Olen myös miettinyt tuon liiketunnistimen säätöä ja tullut siihen tulokseen, että sillä on merkitystä. Jos korkeus muuttuu, muutuu vipujen kulmat ja samalla "älyn" näkemä ulos/sisäänjouston nopeus, joka on ohjaavana suureena sport-moodiin siirryttäessä.
Olen Rychnowo:n kanssa samoilla linjoilla tuon säädön mielekkyydestä XM:ssä (ja esim. vastaavassa Xantiassa). Sen sijaan vanhemmissa manuaalisäätöisissä kuten 1. serie CX:ssä voisi toimia hyvinkin.
Olen itse huomannut että Xm toimii hieman mukavammain jos lentää alempana, mutta en ole varma syystä? Tuntuu että ulosjouston pituudella on monesti enemmän merkitystä, toisaalta mielikuvaa sotkee tuo jousituksen jäykentyminen nopeissa liikkeissä.
Onko kukaan kokeillut ottaa MEKAANISESTI irti tuota asennontunnistinta?
Ainakin hitaammissa vauhdeissa, kuten hidastustöyssyt, ärsyttää tuo jousituksen koveneminen.