Uusi vuosi ja uudet kujeet. Vuoden 2009 ratapäivät järjestetään sunnuntaina 13.9. Kemoran Moottoriurheiluradalla.
Edellisistä ratapäivistä poiketen renkaat ja jarrut saa entistäkin huonompaan kuntoon rata-ajan ollessa klo 11-20, eli yhdeksän tuntia kuminkäryä ja pärinää

Kaava on vanha tuttu, sportluokitellut mallit saavat enemmän rata-aikaa ja ns. classicit pääsevät pari kertaa päivän aikana myös radalle. Rata-ajo on maksuton ACRy:n jäsenille, jos et ole jäsen ja haluat osallistua rata-ajoon, voit maksaa kerhon liittymismaksun (30€) radalla ilmoittautuessasi.
Kypäräpakko! Jos omistat myös ylimääräisiä kypäriä ja on mahdollisuus niitä kuskata, kannattaa ottaa mukaan ja lainata semmoista tarvitsevalle (jos epäilet että joku uskaltautuu kyytiisi tuntemaan Activan kallistelemattomuus jne).
Kyseessä ei ole kilvanajo vaan ajoharjoittelu, tarkista oman vakuutusyhtiösi ehdot mahdollisen kolarin/ulosajon sattuessa. ACRy/rata ei ole minkäänlaisessa vastuussa vahingoista. Vahingon sattuessa (kaiteet nurin, öljyt radalle yms.) allekirjoittaneelta löytyy erillinen hinnasto joka on moottoriradan säätämä.
Toivokaamme että talvi ei tule tänäkään vuonna kovin aikaisin ja pääsemme kohtuullisessa säässä kokeilemaan Citroënimme rajoja
Jos saavut kauempaa ja haluat mahdollisesti majoittua jo lauantaina, radan läheisyydestä löytyy hyviä mökki/leirintäalue vaihtoehtoja:
http://www.kemora.fi/majoitus.php?id=5Vinkkejä ratailijoiden autoille:
-lisää renkaiden ilmanpainetta 0,2-0,5bar normaalisuosituksesta
-vanhat talvirenkaat/pinnoitetut renkaat eivät ole suositeltavia ratakäyttöön ja saattavat aiheuttaa mahdollisen vaaratilanteen sinulle/muille radankiertäjille
-tarkista öljytaso ja varmistu että öljyt ovat tuoreehkot (BX 16 Valve huom! tarkista että öljytaso on tikun max-merkissä ja ylitäytä mahdollisesti 2-3 desiä, jos öljynpainevalo vilkahtaa tiukassa mutkassa, rauhoita ajoa välittömästi, se 200-300tkm ajettu alkuperäinen kiertokangenlaakeri leikkaa hyvin nopeasti kiinni)
-tarkista jarrut, jarrupalan kahden millin kitkapinnan paksuus ei ole riittävä, muista nopean rata-ajon jälkeen yhden kierroksen jäähdyttelykierros
-jäähdytysnesteen taso ja flektin toiminta tarkistettava, turvonneet jäähdyttimen letkut saattavat räjähtää kovassa ajossa
http://www.kemora.fi/http://www.citroenkerho.fi/t: Timo Vuokko