Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 19.10.2009 17:44 

Viestit: 5864
Paikkakunta: Lahti
artturi2 kirjoitti:
Oma hankintani oli saman hintainen ostaessa eli nostetaan Leader pyörilleen mutta nyt kun se on kunnossa niin kuittinippu on jo mukavan paksuinen ja bx:ä ei ole enää halpa itsellekään. :D


Mut on se vaan komee vaikkei 16V:n lailla kulje :D



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 19.10.2009 21:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
niko kirjoitti:
No tietysti! Kukapa ei tuntisi ;)


...ja aina vaan pahemmalta vaikuttaa.... ;)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 08:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
No niin, nyt on ensimmäinen työmatka ajettu bexillä. Pari havaintoa heti kärkeen.

Auto kuullostaa subarulta. Kone käy savuttaen ja ikäänkuin kolmella. Savu on aikalailla sinivoittoista. Liekö vika tulpissa, tulpanjohdoissa vai kaasarissa. Venakumit lienevät myös vaihtokunnossa. Saako kaasarin säädettyä noin pieleen? Jos vaikka koittaa löytää tyhjäkäyntiä siten, että jälkikäynnin estolta on johto irti... :roll:

Toinen havainto oli glykoolin haju kabiinissa. Lienee lämppärin kennossa vuoto. Millainen tuo on vaihtaa? Onko ehjiä kennoja tarjolla?

Ja vaihdevivustoa täytyy hieman säätää. Ei mene ykkönen päälle ilman pakkilukon kopelointia.

Mutta ajo parani kilometri kilometriltä. Paikat vetristyy. Ja ehkä hydepumpun käyntikitinäkin hieman vaimeni...



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 09:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Sieltäkö se pilvi tänne leijaili? *köh köh* :lol:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 09:17 

Viestit: 2699
dieselflosse kirjoitti:
... hydepumpun käyntikitinä...

Kiristä hihna.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 10:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
r_a_n_u kirjoitti:
Kiristä hihna.


Vaikutti jo aika kireältä...



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 11:01 

Viestit: 2699
Kiristä niin paljon, että lakkaa vinkumasta.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 11:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
r_a_n_u kirjoitti:
Kiristä niin paljon, että lakkaa vinkumasta.


Eikö se käy jo laakerien päälle?



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 11:42 

Viestit: 2699
Sen hihnan pitää olla kuin viulunkieli. Mutta, vaihda uusi hihna. Hihnan iästähän ei ole tietoa, kait? Ja uusi hihna tiukkaan. Ja kiristys heti, kun alkaa vinkumaan. Kun on varmuus hihnan kunnosta, niin sen jälkeen niin tiukkaan, ettei vingu.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 11:50 

Viestit: 236
dieselflosse kirjoitti:
No niin, nyt on ensimmäinen työmatka ajettu bexillä. Pari havaintoa heti kärkeen.

Auto kuullostaa subarulta. Kone käy savuttaen ja ikäänkuin kolmella. Savu on aikalailla sinivoittoista. Liekö vika tulpissa, tulpanjohdoissa vai kaasarissa. Venakumit lienevät myös vaihtokunnossa. Saako kaasarin säädettyä noin pieleen? Jos vaikka koittaa löytää tyhjäkäyntiä siten, että jälkikäynnin estolta on johto irti... :roll:

Toinen havainto oli glykoolin haju kabiinissa. Lienee lämppärin kennossa vuoto. Millainen tuo on vaihtaa? Onko ehjiä kennoja tarjolla?

Ja vaihdevivustoa täytyy hieman säätää. Ei mene ykkönen päälle ilman pakkilukon kopelointia.

Mutta ajo parani kilometri kilometriltä. Paikat vetristyy. Ja ehkä hydepumpun käyntikitinäkin hieman vaimeni...


:lol: Tämä on hauska juttu... juur näin.. harrasteautoilua parhaimmillaan!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 12:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Peksi kirjoitti:
:lol: Tämä on hauska juttu... juur näin.. harrasteautoilua parhaimmillaan!!!


Mitä, mitä... Tästä on harrasteet kaukana :mrgreen:



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 21.10.2009 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kävinpä moponetista uudet tulpat ja johdot. Niitä vaihdellessani havaitsin, että 1,2 pytyillä (vai mitenpäin lasketaan, siis jakohihnalta katsottuna) olevissa tulpissa oli kaunis väri, mutta 3,4 uivat -- öljyssä :oops:

Liekö tulppien pimentymisestä johtuva juttu vai jostain muusta. Hieman tuo ehkä parani tulppahuollolla, muttei kokonaan. Lisää ajoa vaan, katsotaan miltä alkaa tuntumaan.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 22.10.2009 01:27 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Oisko öljytikun putki lähellä noita 3-4 tulppakoloja ;)



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 22.10.2009 08:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Lexa kirjoitti:
Oisko öljytikun putki lähellä noita 3-4 tulppakoloja ;)


Onhan se. Öljyähän niissä koloissa toki oli. Mutta kastuvatko tulpat pois nostettaessa sen näköisesti, kuin olisi pää öljykanisteriin kastettu?

Noh, tuo selviää, kun nostaa tulpan uudelleen ylös. Nythän niissä koloissa ei enää pitäisi olla niin paljon öljyä...

Tämän päivän työmatkakokemukset kertovat, että kierroksilla kone käy ehkä astetta vähemmän subarusti , muttei kuitenkaan kuten pitäisi. Ja tyhjäkäynti ontuu edelleen pahasti ja samalla maisema täytyy sinisestä.

Voisiko ihan finaalissa olevat venakumit aiheuttaa tuon vai tarvitaanko katkenneita männänrenkaita avuksi?



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 22.10.2009 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Lyhyt keskustelu yhden autoingenjöörikamraadin kanssa ajoi epäilemään falskaavia venttiilejä pytyssä tai parissa :oops:

On kuulemma falskaavilla venakumeilla ajan kanssa taipumus poltella venttiilejä...

Olisiko kenelläkään ehjää kantta jouten? Siis venttiileineen kaikkineen. Saattaisi olla helpointa vaihtaa koko kansi, eikä alkaa turaamaan tuon nykyisen kanssa.

Ja kun ollaan edelleen liikkeellä ekobudjetilla...

Ja jos jollakulla on kiinnostusta lähteä pitsapalkalla kaveriksi kannen vaihtohommaan, niin saapi ilmoittautua ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 22.10.2009 11:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ja niitä kuveja... Eikö ole kaunis ;)

Kuva

Kuva



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 22.10.2009 11:51 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Tutun pappavainaan BX oli kerran jäädyttänyt huohottimen ja sen jälkeen rupes käymään huonosti, niin tarkistaessani ko. peliä, niin huomasin juuri tuon ilmiön tulppakoloissa. Tikku oli vielä hieman koholla putkesta - > öljyt pihalle -> koloihin osa.



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 23.10.2009 13:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo huohitinhuuru lienee tässäkin tapauksessa käynyt. Mutta koneen epätasaiseen käyntiin sillä ei liene vaikutusta.

Kone käy "kolmella" alle 4000 kierroksilla, mikä on linjassa sen kanssa, että jokin/jotkin venttiilit vuotavat. Kovilla kierroksilla vuoto ei ehdi vaikuttaa => käy jotakuinkin normaalisti.

Kävin laittamassa amin seisoskelemaan ja siinä samalla kyselin mahdollisuutta bexin katsastukseen ja seurauksiin nuista reiluista sinisistä savuista. Riski ajokiellosta oli liian suuri (kun sillä ei saa ajaa edes kotiin), jotten viitsinyt hommaan ryhtyä. Oli 7v poika muoassa ja kotiin 10km.

Se ei pelaa, joka pelkää, joten kai se on revittävä kansi irti ja tartuttava tarjottuun vaihdokkaaseen. Riskinä on turha työ, jos autossa on kaikesta olettamuksista huolimatta vielä jokin fataali katsastuksen kaatava ominaisuus.

Tätä menoa joku saa tästä keväällä edullisesti hyvän bexin ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 23.10.2009 13:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:shock: hep. mulla on kunnostettu bexin bensakoneen kansi. siis käsitelty= vent+tiivarit + hiottu+ säädetty+ nokkastefa uusittu

tarjous osoitteeseen varapostiloota@gmail.fi
härpäke on noudettavissa hyvinkäältä mieluiten viikonloppuisin. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 23.10.2009 18:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
kokemjne kirjoitti:
härpäke on noudettavissa hyvinkäältä mieluiten viikonloppuisin. :)


...jolloin ehditte vielä vaihtamaan sen paikalleenkin yhdessä... ;)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 23.10.2009 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
2cvkimmo kirjoitti:

...jolloin ehditte vielä vaihtamaan sen paikalleenkin yhdessä... ;)


TUo on kyllä houkutteleva ajatus... Mitähän koke itse sanoo... ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 24.10.2009 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: en oo vielä korkannut yhtään olvia joten äkkiä haku päälle, en istu kuivin suin kovin pitkään. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 24.10.2009 14:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kaupan tekijäiseksi saa iskemättömän kansipahvinkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 24.10.2009 14:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
hep . soita joko 0400-610839 tai skypellä löydät nim. sukhoj takaa. olen koneella ja skype on auki


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 25.10.2009 14:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Koken kanssa juttelu vahvisti käsitystä, jotta laatutavaraa on tarjolla. Samalla kyllä hypätään pullakaffehintaisesta bexistä seuraavalle hintatasolle... ;)

Jospa tänään koittaisin raahautua talliin irroittelemaan epäillyn potilaan. Sen mukaan sitten viimeistellään mahdollinen kansikauppa.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: